NIBE erhåller godkännande från konkurrensmyndigheter

www.pressinformation.com NIBE Industrier AB (publ) (”NIBE”), en av de ledande värmepumpstillverkarna i Europa, har erhållit godkännande av berörda konkurrensmyndigheter för förvärvet av 31,13% av aktierna och det rekommenderade frivilliga offentliga uppköpserbjudandet avseende samtliga börsnoterade aktier i Schulthess Group AG (”Schulthess”), det schweiziska värme-, kyl-, och tvätteknologiföretaget.

• I enlighet med erbjudandeprospektet som offentliggjordes den 20 april 2011 inleddes igår acceptperioden för det publika uppköpserbjudandet som kommer att sträcka sig till och med den 6 juni 2011.

• NIBE kommer den 11 maj 2011 klockan 9.00 (CET) att offentliggöra sin delårsrapport för räkenskapsperioden januari-mars 2011 och hålla en telefonkonferens för analytiker och investerare klockan 11.00 (CET) per tel. +46 (0)8-506 853 31.

• Den 11 maj 2011 kommer NIBE att hålla sin årsstämma. Årsstämman kommer, bland annat, att rösta om att bemyndiga NIBEs styrelse att besluta om kapitaltillskott genom apportemission av de B-aktier i NIBE, vilka krävs som en del av köpeskillingen för det offentliga uppköpserbjudandet.

Vid frågor vänligen kontakta: Gerteric Lindquist Verkställande direktör och koncernchef NIBE Industrier AB Tel: +46 433-73 076

Leif Gustavsson Ekonomidirektör NIBE Industrier AB Tel: +46 433-73 075

Christel Fritiofsson IR-kontakt NIBE Industrier AB Tel: +46 433-73 078

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS TILL ELLER PUBLICERAS I USA, KANADA, AUSTRALIEN, JAPAN ELLER NÅGOT ANNAT LAND ELLER ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION ELLER DÄR ERBJUDANDET SOM BESKRIVS I DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE KRÄVA YTTERLIGARE ERBJUDANDEHANDLING, PROSPEKT, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER ÄN DEM SOM GÄLLER ENLIGT SCHWEIZISK ELLER SVENSK RÄTT, ELLER BRYTER MOT REGLERNA I DET LANDET ELLER DEN JURISDIKTIONEN. DETTA PRESSMEDDELANDE OCH TILLHÖRANDE INFORMATION UTGÖR INTE ETT ERBJUDANDE OM ELLER EN INBJUDAN ATT SÄLJA OCH KÖPA ELLER LÄMNA IN NÅGRA VÄRDEPAPPER. AKTIEÄGARE I SCHULTHESS BÖR NOGGRANT STUDERA DEN ERBJUDANDEHANDLING SOM INNEHÅLLER SAMTLIGA VILLKOR FÖR ERBJUDANDET.