• Nickelodeon/

Zara Larsson, Manfred Erlandsson och Justin Bieber är barnens favoriter i Nickelodeons Kids’ Choice Awards

Sveriges Favoritstjärna är artisten Zara Larsson och Youtube-stjärnan Manfred Erlandsson har framröstats till Sveriges Favoritbloggare – det står klart när barnen har sagt sitt. Dessutom är Justin Bieber barnens favoritsångare, Ariana Grande deras favoritsångerska och Adeles hit ”Hello” årets låt. Barnens favoritfilm är Star Wars: The Force Awakens och nummer ett av alla tecknade figurer är SvampBob Fyrkant.

Nu avslöjas de svenska vinnarna på barnens egna gala Nickelodeons Kids Choice Awards. Barn har röstat fram sina favoriter i 22 kategorier, inklusive två nya; Bästa Matlagninsgprogram och Favoritsamarbete. I år är ”Sveriges Favoritstjärna” Zara Larsson. Hon stod som vinnare mot Tove-Lo, Danny Saucedo och Albin. Zara Larsson har haft en raketkarriär som popstjärna och singlar som ”Uncover” och ”Lush Life” har toppat europeiska listor. Hon har varit nominerad i kategorin två år tidigare men detta är hennes första vinst.

-          Tusen tack för att jag blivit vald till Sveriges favoritsjärna! Är jätteglad för att just jag fått detta pris och vill tacka alla som röstat! Så himla roligt! hälsar Zara Larsson, artist och vinnare i kategorin av Sveriges Favoritstjärna.

För andra året i rad presenterades den nya kategorin ”Sveriges Favoritbloggare” där Youtubern Manfred Erlandsson är kategorins vinnare mot de övriga nominerade; Bea Reiman, Misslisibell och IJustWantToBeCool.

-          Det är en stor ära för mig att vinna detta priset. YouTube är min största hobby och det är så underbart att få det bekräftat att folk gillar det man gör. Målet har aldrig varit att vinna priser, men känslan när man ändå gör det är obeskrivlig. Jag vill rikta ett stort, fett tack till alla som röstat och alla mina fina vänner som hjälper mig att ständigt utveckla min kanal och göra bättre och roligare klipp! säger Manfred Erlandsson, årets vinnare i kategorin Sveriges Favoritbloggare.

Manfred Erlandsson är en av Sveriges mest populära Youtuber med över 160 000 prenumeranter.

Under galan som gick av stapeln under lördagen i Los Angeles prisades bland andra Justin Bieber som barnens favoritsångare, Ariana Grande som favoritsångerska och Adele med hitten ”Hello” för årets låt. Favoriten bland musikgrupper blev Fifth Harmony, som även slimades när de tog emot sitt pris. Barnens favoritfilm är Star Wars: The Force Awakens och nummer ett av alla tecknade figurer är SvampBob Fyrkant. Charlie Puth och hiphopstjärnan Wiz Khalifa uppträdde med ett bejublat medley – som de även vann kategorin Favoritsamarbete med. Popgruppen DNCE stängde galan med hitlåten “Cake by the Ocean”. Youtube-stjärnan Hampus Hedström var svensk programledare, på plats i Los Angeles.

Världsstjärnorna Ellen DeGeneres, Robert Downey Jr,Heidi Klum,  Amy Poehler, Megan Fox och Chris Evans medverkade. Även stjärnorna från Nickelodeons  hitshower Game Shakers (Kel Mitchell, Benjamin Flores Jr., Cree Cicchino, Madisyn Shipman, Thomas Kuc), The Thundermans (Jack Griffo, Kira Kosarin och Jace Norman) och Henry Danger (Jace Norman) närvarade.

Nickelodeons 2016 Kids’ Choice Awards sänds i repris på Nickelodeon den 15/3 kl. 15:00, 16/3 kl. 12.00 och 19/3 kl. 07.00.

För bilder och videos, vänligen besök: http://nickkcapress.com/

Samtliga vinnare I Nickelodeons Kids’ Choce Awards 2016:

Sveriges Favoritstjärna

Zara Larsson

Sveriges Favoritbloggare

Manfred Erlandsson

TV:

Favorite TV Show / Favorit-TV-program

The Thundermans

Favorite Family TV Show / Favorit-TV-program – familjeserie

The Muppets

Favorite Male TV Star – Kids’ Show / Favoritskådespelare TV – barnprogram

Ross Lynch – Austin Moon, Austin & Ally

Favorite Male TV Star – Family Show / Favoritskådespelare TV – familjeprogram

Jim Parsons – Sheldon Cooper, The Big Bang Theory

Favorite Female TV Star – Kids’ Show / Favoritskådespelerska TV – barnprogram

Zendaya – K.C. Cooper, K.C. Undercover

Favorite Female TV Star – Family Show / Favoritskådespelerska TV – familjeprogram

Sofia Vergara – Gloria Delgado-Pritchett, Modern Family

Favorite Video Game / Bästa videospel

Just Dance 2016

Om Kids Choice Award 2016

Den 29:e upplagan av Kids Choice Awards leds av contrymusikern Blake Shelton och den svenska Youtube-stjärnan Hampus Hedström. Årets gala sänds från inomhusarenan The Forum i Inglewood, Kalifornien, Los Angelse och inkluderar några av de största namnen inom TV, flm, musik och sociala medier. I år kommer bland annat Joe Jonas nya band DNCE, Charlie Puth med Wiz Khalifa och Silento att framträda. Framträdanden i årets gala inkluderar dessutom Ellen DeGeneres, Robert Downey Jr, Amy Poehler, Megan Fox, Chris Evans, Meghan Trainor, Fifth Harmony, Cameron Dallas och Jason Sudeikis, Anthony Anderson, Chloe Bennet, Buddy Valastro, Dove Cameron, Grant Gustin, Josh Gad, Laura Marano, Will Arnett och gruppmedlemmar från Dance Moms. Stjärnorna Kel Mitchell, Benjamin Flores Jr., Cree Cicchino, Madisyn Shipman, Thomas Kuc från Nickelodeons hitshow Game Shakers kommer att delta tillsammans med  Jack Griffo, Kira Kosarin och Jace Norman från serierna The Thundermans och Henry Fara.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, Nordic PR Manager
073 83 73 424
Karolina.moberg@vimn.com

Om Nickelodeon:
Nickelodeon är världens största nätverk av underhållning för barn. Kanalen sänds från och med den 1 oktober 17 timmar dagligen mellan 05.00-22.00. Nickelodeon erbjuder ett varierat programutbud med tecknade serier, drama, komedier samt program för förskolebarn i Nick Jr-blocket. Några programexempel är SvampBob Fyrkant, Teenage Mutant Ninja Turtles, Sam & Cat och Dora Utforskaren. Programutbudet sänds på svenska och kanalen distribueras av Boxer, Bredbandbolaget, Canal Digital, Com Hem, Sappa, Telia och Viasat. www.nickelodeon.se

Citat

Manfred Erlandsson, årets vinnare i kategorin Sveriges Favoritbloggare