NICOCCINO GODKÄNT SOM VARUMÄRKE I SYDKOREA

Nicoccino har fått varumärket NicoccinoTM registrerat i Sydkorea av den koreanska motsvarigheten till Patent- och registreringsverket (Korean Intellectual Property Office).

- ” Att ha ett godkänt varumärket är en förutsättning för expansion och skapar ytterligare värde i bolaget” säger Michel Bracké, VD för Nicoccino Holding.

Varumärket NicoccinoTM ägs av Nicoccino AB och är sedan tidigare erkänt i hela EU samt utvalda marknader som t.ex. USA, Kina, Schweiz, Norge, Ryssland och Turkiet. Nicoccino har tidigare lämnat in ansökan för registrering och godkännande av varumärket NicoccinoTM i Kanada och Israel där besked väntas senast under första kvartalet 2016.

Michel Bracké, VD

E-post: michel.bracke@nicoccino.co.uk

Nicoccino AB utvecklar och marknadsför en patentskyddad, innovativ och diskret nikotinprodukt som snabbt ger användaren tillgång till nikotin utan tobakens allvarliga biverkningar. Produkten har samma namn som bolaget – Nicoccino – och produktionen sker via partners. Försäljning sker för närvarande i Storbritannien, Tyskland, Tjeckien, och Polen samt via en dedikerad e-handelsplattform (purenicoccino.com).

Nicoccino har sitt huvudkontor i Täby utanför Stockholm och ett försäljningskontor i London. Bolagets aktie är sedan juni 2014 noterad på Nasdaq Stockholm First North under kortnamnet NICO.