NICOCCINO GODKÄNT SOM VARUMÄRKE I USA

Den amerikanska motsvarigheten till Patent- och registreringsverket (United States Patent and Trademark Office) har godkänt varumärket NicoccinoTM i hela USA.

- ”Det godkännande vi nu fått ger oss en säker plattform för att kunna sälja på den amerikanska marknaden. Att ha skyddat varumärket är alltid en förutsättning på varje marknad vi vill sälja våra produkter på, vilket även skapar värde i varumärket” säger Michel Bracké, VD för Nicoccino Holding.

Varumärket Nicoccino ägs av Nicoccino AB och är sedan tidigare erkänt i hela EU där godkännande av logotype, symbol och grafiskt designmönster erhölls 2014. Vidare är varumärket bland annat även godkänt i Kina, Schweiz, Norge, Ryssland och Turkiet. Nicoccino har tidigare lämnat in ansökan för registrering och godkännande av varumärket NicoccinoTMi Kanada, Israel och Sydkorea där besked väntas senast under första kvartalet 2016.

Michel Bracké, VD

E-post: michel.bracke@nicoccino.co.uk

Nicoccino Holding AB (publ) (org. nr 556942-1604) är ett svenskt företag som med en patentskyddad, innovativ och diskret nikotinprodukt snabbt ger användaren tillgång till nikotin utan tobakens allvarliga biverkningar.

Nicoccino Holdings aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North med kortnamn NICO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser.