Nicoccino startar webförsäljning

Nicoccino startar webförsäljning av Nicoccino nicotine strips.

Nicoccino startar 18/6 webförsäljning av nicotine strips. Produkten som nu finns att köpa i Nicoccinos webshop innehåller 20 nicotine strips á 0,07g. Priset är 40kr inkl. moms/förpackning. Smaken är lemon/mint och Nicoccino nicotine strips går att beställa i kvantiteterna 1,5 eller 10 dosor

"Jag är nöjd att vi äntligen kan erbjuda våra nicotine strips direkt till vuxna konsumenter”, säger Fredrik Laurell, VD för Nicoccino Holding AB. ”Det är min förhoppning att rökare och snusare som uppskattar en produkt som ger en snabb leverans av nikotin och varken syns eller behöver slängas, ska uppskatta Nicoccino nicotine strips".

Nicoccinos nicotine strips är en tunn film som, precis som en snusprilla, placeras under överläppen. Inom någon minut har nikotinet tagits upp genom munslemhinnan och några minuter senare har filmen upplösts. Genom att filmen är så tunn frisätter den nikotin snabbare än snus och tobaksfria prillor. Produkten är producerad i enlighet med det patent som Nicoccino fått beviljat i över 50 länder runtom i världen. Utöver nikotin, tillverkat i enlighet med krav inom läkemedelsproduktion, innehåller produkten endast livsmedelsgodkända ingredienser. Den viktigaste är ett alginat, utvunnet ur brunalger, skördade utanför Norges kust.

"Nästa steg är att säkerställa en långsiktig supply chain som framförallt klarar av en utökad produktionskapacitet. Vi arbetar för fullt efter flera spår och hoppas snart kunna kommunicera mer om det”, avslutar Fredrik Laurell.

Produkten kan köpas via:

Shop.nicoccino.se

Nicoccino har sitt huvudkontor i Täby utanför Stockholm. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq Stockholm First North under kortnamnet NICO.