NICOCCINO TECKNAR DISTRIBUTIONSAVTAL FÖR TYSKA MARKNADEN

Nicoccino Holding har tecknat ett distributionsavtal med Quantus GmbH för försäljning och distribution av NicoccinoTM i Tyskland. Detta innebär att Nicoccinos produkter kommer att finnas tillgängliga på en av Europas största tobaksmarknader från och med juni 2015.

Quantus GmbH är en av Tysklands största återförsäljare och distributör av elektroniska cigaretter. De har för närvarande 40 egna butiker i Tyskland och Österrike, under namnet Highend-Smoke, samt en egen e-shop, www.highendsmoke.de. Quantus distribuerar även flera e-cigarettmärken till återförsäljare såsom tobaksaffärer, restauranger, barer och bensinstationer.

Nicoccino kommer att säljas och distribueras via alla ovanstående kanaler.

"Vi är väldigt glada över att kunna presentera en så innovativ produkt som Nicoccino på den tyska marknaden och är övertygade om att Nicoccino har en stor potential som ett rök- och tobaksfritt alternativ för tyska rökare" - säger Olivier Kussin, General Manager och ägare av Quantus GmbH.

Som en del av Nicoccinos lansering i Tyskland kommer Quantus också att arbeta tillsammans med ett MLM bolag (Multi Layer Marketing), bestående av 1 800 försäljningsagenter, som kommer att introducera Nicoccino till en bred publik via direktförsäljning till konsumenter.

"Detta är en milstolpe i vår internationella expansion” - säger Michel Bracke, VD för Nicoccino Holding. ”Tyskland är en nyckelmarknad och en viktig del av Nicoccinos expansion. Vi är övertygade om att detta avtal med Quantus, som är en välkänd distributör och återförsäljare av alternativa nikotin-leveranssystem, ger oss en bra plattform för vidare expansion. Vi ser även fram emot att sälja Nicoccino via en ”multi layer marknadsföringsplattform”, som med sin direkta kundkontakt ger helt nya möjligheter att utbilda konsumenten.”

Michel Bracké, VD

E-post: michel.bracke@niciccino.co.uk

Nicoccino Holding AB (publ) (org. nr 556942-1604) är ett svenskt företag som med en patentskyddad, innovativ och diskret nikotinprodukt snabbt ger användaren tillgång till nikotin utan tobakens allvarliga biverkningar.

Nicoccino Holdings aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North med kortnamn NICO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser.