• Nicoccino/

NICOCCINO TECKNAR DISTRIBUTIONSAVTAL MED FALL CONSULTING FÖR FÖRSÄLJNING I TJECKIEN OCH POLEN

Nicoccino Holding har tecknat ett icke-exklusivt distributionsavtal med tjeckiska Fall Consulting s.r.o. gällande försäljning och distribution av Nicoccinos rök- och tobaksfria nikotinprodukt i Tjeckien och Polen.

De polska och tjeckiska marknaderna är mycket intressanta för Nicoccino” - säger Michel Bracke, VD för Nicoccino Holding. ”Andelen rökare, som del av den vuxna befolkningen, uppgår i dessa marknader till ca 30% och vi ser fram emot att introducera vår diskreta och effektiva nikotinprodukt på dessa marknader tillsammans med en partner som har ett stort nätverk och djup förståelse av försäljning i Öst- och Centraleuropa."

Grundarna av Fall Consulting har flera decenniers erfarenhet av distribution och försäljning inom Östeuropa där de idag producerar och säljer naturkosmetik genom ett utbrett nätverk av återförsäljare inom livsmedel, oberoende apotek och hälsokost. Här ingår bland annat Dm-drogerie markt, en av Tysklands största återförsäljare av dagligvaror.

Nicoccino kommer att fokusera på dessa kanaler med målsättningen att nå ut till 2000 butiker inom ett år.

"Nicoccino har en unik positionering och vi ser fram emot att applicera vår erfarenhet och våra etablerade försäljningskanaler för att bygga upp detta innovativa varumärke i vår region" - säger Jaroslav Jokiel, VD för Fall Consulting.

Michel Bracké, VD

E-post: michel.bracke@niciccino.co.uk

Nicoccino Holding AB (publ) (org. nr 556942-1604) är ett svenskt företag som med en patentskyddad, innovativ och diskret nikotinprodukt snabbt ger användaren tillgång till nikotin utan tobakens allvarliga biverkningar.

Nicoccino Holdings aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North med kortnamn NICO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser.