Nicoccino tecknar hyreskontrakt för produktions- och kontorslokal i Vallentuna

STOCKHOLM 2022-10-31

NICCOCINO TECKNAR HYRESKONTRAKT FÖR PRODUKTIONS- OCH KONTORSLOKAL I VALLENTUNA

Nicoccino har tecknat hyreskontrakt för en kombinerad produktions- och kontorslokal i Vallentuna kommun. Lokalen ligger i Gillinge, invid E18 med god tillgänglighet för både logistik- och persontransport.

Lokalen används idag som lagerlokal och kommer att anpassas efter Nicoccinos behov och i enlighet med den nya lagstiftningen för produktion av nikotinprodukter. Tillträde sker senast 1 januari 2023 och bolagets produktion i den nya lokalen väntas vara i drift i mitten av 2023. Hyresvärd är Stureparken V1 AB.

De senaste två åren har Nicoccino arbetat fokuserat mot att kommersialisera bolagets patenterade nicotine strips. Det första steget i det arbetet var lanseringen av en egen webbshop 2020. Under 2021 och 2022 har tre större investeringar gjort i produktionsutrustning. En förpackningsmaskin togs i bruk i början av 2022 och två ytterligare maskiner för helt automatiserad tillverkning av nicotine strips från ax till limpa har beställts och väntas levereras i början av 2023.

Jag är mycket glad att vi äntligen hittat lokalen i Gillinge. Den är väl lämpad för vår planerade automatiserade produktion och det är utmärkt att vi även får kontorsutrymme. Nu samlas hela Nicoccino på en plats.” säger Fredrik Laurell, VD för Nicoccino.

Nicoccinos nicotine strips erbjuder snabb och diskret nikotinleverans, med ett nikotininnehåll motsvarande en cigarett. Nicotine strips konsumeras på samma sätt som snus och nikotinportioner, är endast 0,07 mm tunna och upplöses efter några minuter i munnen. Nicotine strips innehåller endast nikotin och livsmedelsgodkända ingredienser. Huvudingrediensen är ett alginat framställt från alger hållbart skördade utanför Norges kust.

Fredrik Laurell, VD, +46 733 98 04 74, fredrik.laurell@nicoccino.se

Nicoccinos övergripande mål är att erbjuda vuxna konsumenter ett säkert och enkelt sätt att njuta av nikotin snabbt och diskret. Bolagets produkter finns att köpa på shop.nicoccino.se.

Nicoccino har huvudkontor i Täby utanför Stockholm. Kontakt: info@nicoccino.se

Bolagets aktie är sedan juni 2014 noterad på Nasdaq Stockholm First North under kortnamnet NICO. FNCA Sweden AB är bolagets certified adviser. FNCA kan nås på info@fnca.se samt på +46 8 528 00 39