Nicolas Feuillatte Champagne: Frankrikes mest sålda champagne firar 35 år

Report this content

Champagnehuset Nicolas Feuillatte [nickålá föjjátt] firar 35-årsjubileum och lanserar en ny grafisk design. I samband med detta byter Nicolas Feuillatte namn på Blanc de Blancs till Brut Chardonnay och sänker priset med 40 kr till 299 kr (nr 7592, Systembolaget). Nicolas Feuillate Brut Chardonnay 2004 är en torr, fruktig och frisk årgångschampagne, gjord helt på chardonnaydruvor.

”Svenskars champagnekonsumtion har tredubblats sedan 90-talet och vi ser att försäljningen kommer att fortsätta öka i framtiden”, säger Erik Hultberg, VD Philipson Söderberg.

Nicolas Feuillatte är inne på sitt fjärde decennium och är trots sin unga ålder den mest sålda champagnen i Frankrike – och den tredje största producenten i världen. Gör som fransmännen och lyft in god årgångschampagne i vardagen med Nicolas Feuillatte.

”Under den senaste tioårsperioden har försäljningen av Nicolas Feuillatte ökat markant. En del av framgången ligger i att folk generellt har blivit bättre på att unna sig champagne, och inte bara till fest. Detta gäller även Sverige och då passar det bra att vi kan erbjuda Brut Chardonnay till ett ännu bättre pris”, säger Marie Vorstermans, Export Area Manager Nicolas Feuillatte.

Centre Vinicole - Champagne Nicolas Feuillatte består av 82 små vinkooperativ och representerar inte mindre än 5000 bönder. Med personligt engagemang och tillgång till så stora innehav av vinodlingar i kombination med den senaste tekniken produceras en fantastisk produkt som bäst beskrivs som ”Champagnen för folket av folket.”

www.feuillatte.com, http://fr.twitter.com/#!/Feuillatte_int, www.facebook.com/Feuillatte.int

För mer information, högupplösta bilder samt eventuella varuprover, vänligen kontakta:
Micaela Moreno, Presskontakt Zap PR
Tel: +46 (0)8 661 10 66, Mobil: +46 (0)733 91 32 43
micaela@zap-pr.com

Om Philipson Söderberg:
Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Anmäl dig redan idag: http://www.philipsonsoderberg.se/se/Inspiration/medlemsklubb/
www.philipsonsoderberg.se, www.facebook.com/philipsonsoderberg