Intervju & Sommarhälsning

Biostock, en av aktörerna som bevakar den spännande svenska Life Science-branschen, publicerade tidigare i juli en intervju med Eurocine Vaccines VD Hans Arwidsson, där han beskriver sin och bolagets roll på den aktuella vaccinmarknaden.

Vi passar på att önska en trevlig sommar och avkopplande läsning.

Artikeln kan läsas i sin helhet här:

Hans Arwidsson

VD, Eurocine Vaccines AB

hans.arwidsson@eurocine-vaccines.com

+46 70 634 0171

Eurocine Vaccines använder sin kliniskt validerade teknologi Endocine™ för att utveckla ett patentskyddat nasalt influensavaccin. WHO rekommenderar årlig influensavaccinering för bland annat barn och äldre. En klinisk fas I/II-studie i vuxna har genomförts med det nasala kvadrivalenta influensavaccinet Immunose™ FLU, bolagets huvudprojekt. Resultaten från studien visar god säkerhet och immunrespons i både nässlemhinna och blodserum, vilket utgör en god grund för den fortsatta utvecklingen av Immunose™ FLU. Nästa kliniska studie, där äldre inkluderats, genomfördes redan under influensasäsongen 2017/2018 och resultat väntas under innevarande och kommande kvartal. Studien genererar nödvändig säkerhetsdokumentation innan barn kan studeras, samtidigt som äldre utvärderas som en ytterligare affärsmöjlighet.

För en utförligare beskrivning av Eurocine Vaccines verksamhet, se Bolagets årsredovisning för räkenskapsåret 2016/2017 och www.eurocine-vaccines.com.

Eurocine Vaccines är listat på Spotlight Stock Market.