Nidhogg Resources Holding: Fastställande av teckningskurs i TO 6

Styrelsen i Nidhogg Resources Holding AB (publ) (”Nidhogg” eller ”Bolaget”) har fastställt teckningskursen för teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna TO 6 till 0,02 kronor per aktie. Kursen är 70 procent av den vägda genomsnittskursen för de aktier som handlats på Spotlight Stock Market under perioden 23 september – 4 oktober 2024.

Teckningsoptionerna kan under perioden 14 oktober – 25 oktober användas till att teckna nyemitterade aktier i Nidhogg för 0,02 kronor per aktie. De som inte har för avsikt att nyttja sina teckningsoptioner till teckning av aktier uppmanas att sälja dem över marknaden. Teckningsoptionerna handlas till och med den 25 oktober 2024 på Spotlight. Teckningsoptioner som inte nyttjas till teckning av aktier förfaller och är utan värde efter den 25 oktober 2024.

Styrelseledamot Mats Ekberg I Nidhogg har via det helägda bolaget Företagsfinansiering Fyrstad AB lämnat ett bottengarantiåtagande om 5 miljoner kronor i föreliggande lösen av teckningsoptioner av serie TO6. Företagsfinansiering Fyrstad erhåller en ersättning om 14 procent i form av aktier, vilket betalas av huvudägarna till Nidhogg. Garantin har lämnats utan kostnad för Bolaget.

E-post: niclas@nidhoggresources.com

Nidhogg Resources AB, www.nidhoggresources.se, är ett svenskt aktiebolag med fokus på råvaror. Nidhogg grundades av personer med totalt över 60 års erfarenhet av råvarumarknaden, med bakgrund från prospektering till exploatering samt försäljning och en passion för att utvinna råvaror genom att tillämpa innovativ teknologi tillsammans med befintlig infrastruktur.