Nidhogg Resources Holding har hållit samrådsmöte med Länsstyrelsen i Dalarna och Falun kommun som del av provbrytningsplanerna i Vintjärn

Nidhogg Resources Holding AB (publ) ("Bolaget" eller "Nidhogg") har idag genomfört ett möte med berörda myndigheter som en uppföljning av den dokumentation som lämnades in i augusti, vilket utgör en del av Bolagets pågående miljökonsekvensbeskrivningsprocess (MKB) för att möjliggöra testbrytning av malm i Vintjärnsgruvan.

Mötet genomfördes i en konstruktiv och positiv anda med samtliga parter, och Bolaget kommer nu att arbeta vidare med att tillhandahålla den information som efterfrågades. När detta har slutförts, kommer nästa steg i processen att vara ett samråd med markägare, andra myndigheter och relevanta intressenter.

Eller

E-post: niclas@nidhoggresources.com

Nidhogg Resources Holding AB (publ), www.nidhoggresources.se, är ett svenskt aktiebolag med fokus på råvaror. Nidhogg grundades av personer med totalt över 60 års erfarenhet av råvarumarknaden, med bakgrund från prospektering till exploatering samt försäljning och en passion för att utvinna råvaror genom att tillämpa innovativ teknologi tillsammans med befintlig infrastruktur.