Rättelse: Nidhogg Resources Holding AB offentliggör investeringsmemorandum

Nidhogg Resources Holding AB (publ) ("Bolaget") meddelar följande rättelser i investeringsmemorandum vilket offentliggjordes den 12 oktober 2024.

Sida 6: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”Under sommaren 2025 beräknas provbrytning av mineraler påbörjas i Vintjärn”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”Under Q3 2025 beräknas provbrytning från varp ovan jord ske i Vintjärn, provbrytning av mineraler från dagbrottet i Tuna Hästberg-gruvan samt Vintjärns underjordsgruva under förutsättning att Bolaget dessförinnan har erhållit samtliga nödvändiga tillstånd”. I tidigare publicerat memorandum stod det: ”Målsättningen är att nå ett positivt kassaflöde under tredje kvartalet 2025”. Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ” Målsättningen är att nå ett positivt kassaflöde under tredje kvartalet 2025 från provbrytning från varp ovan jord i Vintjärn samt från provbrytning av mineraler från dagbrottet i Tuna Hästberg-gruvan förutsatt att Bolaget dessförinnan har erhållit samtliga nödvändiga tillstånd”.

Sida 10: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”Miljökonsekvensbeskrivning, MKB (våren 2024)”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”Inlämning av Miljökonsekvensbeskrivning (”MKB”) (första kvartalet 2025)”.

Sida 12: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”En miljökonsekvensbeskrivnings ansökan (MKB) har lämnats in till berörda myndigheter under juni månad 2024. Provbrytning planeras kunna inledas under sommaren 2025”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”Under Q3 2025 beräknas provbrytning från varp ovan jord ske i Vintjärn under förutsättning att Bolaget dessförinnan har erhållit nödvändiga tillstånd. I augusti 2024 har samrådsunderlag lämnats in till länsstyrelsen och i september månad 2024 hölls undersökningssamråd med länsstyrelsen. Inlämning av samrådsredogörelse beräknas ske under första kvartalet 2025. Bolaget arbetar med och beräknar att lämna in MKB-ansökan under första kvartalet 2025. Förutsatt att MKB godkänns av länsstyrelsen, beräknas provbrytningstillstånd för Vintjärns underjordsgruva erhållas av länsstyrelsen under tredje kvartalet 2025 varefter arbetet med att färdigställa gruvan för provbrytning kan inledas”.

Sida 15: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”Ansökan pågående om miljökonsekvensbeskrivning (MKB). Ansökan lämnades in i april 2024 och beslut beräknas komma under andra kvartalet 2025”.

Skrivningen i memorandumet  har ändrats till: ”Samrådsunderlag har lämnats in till länsstyrelsen i februari månad 2024 som ett steg i MKB-processen. I april 2024 hölls samråd med länsstyrelsen. Inlämning av samrådsredogörelse beräknas ske under första kvartalet 2025. Bolaget arbetar med och beräknar att lämna in MKB-ansökan under första kvartalet 2025. Förutsatt att MKB godkänns av länsstyrelsen, beräknas ett provbrytningstillstånd för dagbrottet erhållas under tredje kvartalet 2025”.

Sida 16: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”Ansökan pågående om miljökonsekvensbeskrivning (MKB). Ansökan inlämnad i september 2024 och och beräknas vara klar under andra kvartalet 2025”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”Under augusti månad 2024 har samrådsunderlag lämnats in till länsstyrelsen. I september månad 2024 hölls undersökningssamråd med länsstyrelsen. Inlämning av samrådsredogörelse beräknas ske under första kvartalet 2025. Bolaget arbetar med och beräknar att lämna in MKB-ansökan under första kvartalet 2025. Förutsatt att MKB godkänns av länsstyrelsen, beräknas provbrytningstillstånd för Vintjärns underjordsgruva erhållas av länsstyrelsen under tredje kvartalet 2025 varefter arbetet med att färdigställa gruvan för provbrytning kan inledas”.

Sida 18: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”September 2024: Möte med länsstyrelsen i Dalarna och Falun kommun som uppföljning till den MKB som inlämnades i augusti för provbrytning i Vintjärn”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”Undersökningssamråd med länsstyrelsen i Dalarna och Falun kommun avseende samrådsunderlaget som lämnades in till länsstyrelsen i augusti 2024”.

Sida 23: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”I samband med att miljökonsekvensbeskrivning, MKB, lämnades till berörda myndigheter erhöll Nidhogg Resources tio procent…”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”I samband med att samrådsunderlag lämnades in till länsstyrelsen erhöll Nidhogg Resources tio procent…”.

Sida 49: I tidigare publicerat memorandum stod det: ”En miljökonsekvensutredning har inlämnats till länsstyrelsen i Dalarna för att under 2025 kunna börja med provbrytning i området för att generera intäkter till koncernen”.

Skrivningen i memorandumet har ändrats till: ”Under tredje kvartalet 2025 beräknas provbrytning från varp ovan jord ske i Vintjärn under förutsättning att Bolaget dessförinnan har erhållit nödvändiga tillstånd. Målsättningen är att nå ett positivt kassaflöde under tredje kvartalet 2025 genererat från brytningen av varp ovan jord i Vintjärn. Arbetet med att färdigställa gruvan för provbrytning av mineraler i Vintjärns underjordgruva beräknas påbörjas under tredje kvartalet 2025 förutsatt att provbrytningstillstånd dessförinnan erhållits”.

Investerare som före offentliggörandet av denna information har gjort en anmälan eller på annat sätt samtyckt till teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO6 ("TO6") har rätt att återkalla sin anmälan eller sitt samtycke inom två handelsdagar från offentliggörandet av detta pressmeddelande, det vill säga senast den 21 oktober 2024. Återkallelse ska ske skriftligen till Eminova Fondkommission AB, Biblioteksgatan 3, 111 46 Stockholm eller via e-post till info@eminova.se. Investerare som anmält sig för teckning av aktier med stöd av TO6 genom förvaltare ska kontakta sin förvaltare gällande återkallelse. Anmälan som ej återkallats kommer att förbli bindande och investerare som önskar kvarstå vid sin anmälan om teckning av aktier med stöd av TO6 i Nidhogg Resources Holding behöver inte vidta några åtgärder.

Memorandumet finns tillgängligt för nedladdning på Bolagets hemsida samt via Eminova som agerar finansiell rådgivare i transaktionen.

Emissionsmemorandum och anmälningssedlar finns publicerade på Bolagets hemsida www.nidhoggresources.se och Spotlight Stock Markets hemsida www.spotlightstockmarket.com.

Emissionsmemorandum och anmälningssedel för direktregistrerade aktieägare finns publicerad på www.eminova.se.

Eller

Niclas Biörnstad, VD Nidhogg Resources Holding AB (publ)
E-post: niclas@nidhoggresources.com

Nidhogg Resources Holding AB (publ), www.nidhoggresources.se, är ett svenskt aktiebolag med fokus på råvaror. Nidhogg grundades av personer med totalt över 60 års erfarenhet av råvarumarknaden, med bakgrund från prospektering till exploatering samt försäljning och en passion för att utvinna råvaror genom att tillämpa innovativ teknologi tillsammans med befintlig infrastruktur.