Nikon lanserar nya laseravståndsmätaren PROSTAFF 7i

Report this content

Stockholm, 14 januari 2015: Nikons nya laseravståndsmätare PROSTAFF 7i bygger på framgången hos föregångaren PROSTAFF 7. PROSTAFF 7i är nästa steg i utvecklingen av noggrannhet och mätning av stora avstånd.

PROSTAFF 7i har ett mätomfång på 7,3-1200m och är därmed en av marknadens lättaste och kompaktaste avståndsmätare för stora avstånd. Med en mätnoggrannhet på 0,5 m (upp till 600 m) är PROSTAFF 7i ett instrument att lita på. Nikons HYPER READ-funktion garanterar snabb och exakt avståndsvisning (ca 0,5 sek.) oavsett avstånd.

De tekniska förbättringarna i kombination med den enkla hanteringen, ergonomiska designen och vattentäta konstruktionen gör den kraftfulla PROSTAFF 7i till den idealiska partnern för allt utomhusbruk.

Nyckelfunktioner:

• Mätområde[1]: 7,3-1 200 m

• Noggrannhet[2]: ±0,5 m (mindre än 600 m); ±1 m (mellan 600 m och 1 000 m); ±1,5 m (1 000 m och längre)

• Snabb och stabil HYPER READ-mätning (ca 0,5 sek.) oavsett avstånd

• Avståndsmätning visas inkrementellt med 0,1 m intervall

• Enstaka eller kontinuerlig mätning (upp till 8 sekunder)

• Växlar lätt mellan visningslägen för horisontellt och linjärt avstånd

• Val av målprioritet (”Närmaste mål-prioritet och bortersta mål-prioritet”)

• Kompakt, lätt och ergonomisk design

PROSTAFF 7i kommer att finns i butik under våren 2015 till ett rekommenderat pris av 3 590 kr inkl. moms.

För pressbilder, vänligen besök http://press.nikon.se

[1] Enligt Nikons mätmetoder.

[2] Enligt Nikons mätmetoder.

Christian Hersborn, Business Area Manager Sport Optics, telnr: 46-703-212796,
christian.hersborn@nikon.se

Nikon grundades i Japan år 1917 och är världsledande inom digital optik och precisionsoptik. Nikon finns i dag representerat över hela världen med sina prisbelönta produktserier, bland annat digitala SLR-kameror, utbytbara NIKKOR-objektiv och kompaktkameror under varumärket COOLPIX. Nikon är det enda större optikföretaget som fortfarande sköter alla delar av sin glastillverkning – för att kunna finjustera objektivens specifikationer, kvalitet och prestanda. Likaså är Nikon är den enda tillverkaren som har behållit sitt ursprungliga objektivsystem under femtio års tid. Övriga produkter i Nikons sortiment är Sport Optics som inkluderar kikare, avståndsmätare,och fältkikare, samt oftalmisk utrustning, mätinstrument. IC- och LCD-steppers, skannrar, mikroskop och halvledarkomponenter. Nikon Corporation är noterat på Tokyobörsen. www.europe-nikon.com