Nikon Europe lanserar ny webbplats

Stockholm, 4 juni 2013: Idag lanserar Nikon Europe en ny webbplats med helt ny design, för att kunna leverera användarvänlig produktnavigering och inspirerande bilder till konsumenter. Den nya webbplatsen finns redan på 26 språk och 36 marknader över hela Europa samt i Sydafrika. Adressen är www.europe-nikon.com

− Vår webbplats är den viktigaste källan till information om Nikon – när vi lanserar nya produkter kan vi ha mellan sju och åtta miljoner besökare om dagen. Därför har vi gjort om sidan helt och utvecklat den så att den ska passa en så bred publik som möjligt. Så oavsett vad du letar efter – en kompaktkamera eller en professionell kamerautrustning – så har den nya webbplatsen intuitiv navigering till just den information du letar efter, säger Danielle Walsh, interaktiv marknadschef för Nikon Europe.

Genom den intuitiva navigeringen med enkla verktyg för jämförelse och val av produkter har produktinformationen blivit mer lättillgänglig. Produkterna kan jämföras genom funktionerna ”filtrera” och ”sortera”, och exempelbilder och videoklipp om de bästa produkterna ger besökarna en tydlig bild av den utvalda kamerans egenskaper. Webbplatsen innehåller fortfarande särskilda sektioner för service och support, pressidor och sidor för professionella fotografer.

− På Nikon fokuserar vi på fotografering, foton, den rörliga bilden och visuell konst – och allt detta visar vår nya, engagerande webbplats. Vi tror att de som besöker vår nya sida kommer att vilja lägga mycket mer tid på att upptäcka oss än vad de gjorde förut, säger Danielle Walsh.

Perfect Fools, en digitalbyrå med kontor i Amsterdam och Stockholm har ansvarat för den nya designen av Nikon Europes webbplats. Den är helt integrerad med Nikons sociala medier, inklusive facebook.com/IAMNikon och Nikon-bloggen.

För pressbilder, vänligen besök http://press.nikon.se

Presskontakt
Irena Strozyk, Marknadskoordinator på Nikon, tel: 070-995 58 25 eller e-post: strozyk@nikon.se