KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMAN I NILÖRNGRUPPEN 2007-04-26

Vid årsstämman i Nilörngruppen AB (publ) fastställdes styrelsens och verkställande direktörens förslag att ingen utdelning lämnas för innevarande verksamhetsår samt att reservfonden nedsätts för täckande av förlusten.

Stämman beslutade att styrelsen tillsvidare skall bestå av fem ordinarie ledamöter utan suppleanter. Vidare noterades att nyval av Petter Stillström skedde och omval av Susanne Rosberg, Per Löjdquist, Peter Grauers och Mauritz Sahlin. Peter Grauers har vid efterföljande konstituerande styrelsemöte valts till styrelsens ordförande.

För tiden intill nästa ordinarie bolagsstämma består således styrelsen av: Per Löjdquist, Peter Grauers, Mauritz Sahlin, Petter Stillström och Susanne Rosberg. Styrelsearvode beslutades utgå med 550.000 kr att fördelas med 150.000 kr till ordförande och 100.000 till var och en av övriga ledamöter.

Till revisor för tiden tills 2008 års årsstämma är sedan tidigare Ernst & Young AB med Sven-Arne Gårdh som huvudrevisor vald.

Borås den 26 april 2007
Nilörngruppen AB (Publ)