Stefan Tingström ny VD för Nilörngruppen

Styrelsen i Nilörngruppen AB har beslutat att utse Stefan Tingström till ny verkställande direktör och koncernchef. Han tillträder sin befattning den 1 november.

Stefan Tingström är 51 år och för närvarande verksam som konsult på Mercuri Urval International. Dessförinnan var han under åren 2001 till 2005 VD och koncernchef på Borgstena Textile AB, som är en leverantör av inredningstextilier till fordonsindustrin. Han har därutöver mångårig erfarenhet från ledande befattningar i Nordamerika, Östeuropa och Asien, huvudsakligen inom Electrolux.

”Vi är mycket glada över att kunna rekrytera Stefan Tingström som ny VD. Stefan har en stark affärsmässig drivkraft, tydliga ledaregenskaper och stor internationell erfarenhet av försäljning. Hans gedigna kunskaper med betoning på koncept och helhetslösningar blir en stor tillgång i Nilörngruppens arbete med att öka försäljningen, bredda produktsortimentet och öka designinnehållet”, säger styrelseordförande Peter Grauers.

Stefan Tingström efterträder John Hannover. Som tidigare meddelats kommer John Hannover att fortsätta arbetet med omläggningen av Nilörngruppens produktionsstruktur, som innebär en koncentration av tillverkningen till färre enheter och utökade inköp från Asien via partners.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Peter Grauers, styrelseordförande i Nilörngruppen, 033-700 88 88