FEETFIRST fortsätter att växa

Efter höstens framgångsrika etablering av FEETFIRST.SE fortsätter konceptet att utvecklas. Säsongens stora vårkampanj lanseras nu med dans, vårkänslor och inspiration från våra influensers. Sortimentet utökas ytterligare och nya sametablerade butiker planeras att öppna.

Höstens etablering av det nya samlade butikskonceptet, FEETFIRST, var första steget i en spännande process. Nu fortsätter satsningen på flera fronter i form av nya butiksetableringar och kampanjer. Konceptet förstärks ytterligare och presenteras visuellt av tre ambassadörer, samtliga med stort inflytande på den svenska modescenen.

Sofi Fahrman, välkänd modeikon, aktuell med sin nya succépodd ”Trettio plus trevar”, appen ”Left of Right” och en klädkollektion för nyblivna mammor och deras döttrar. Marcus Schuterman, moderedaktör på Metro Mode. Bianca Ingrosso, livsstilsbloggare och ambassadör för FEETFIRST sedan starten. Tillsammans med Sofi, Marcus och Bianca kommer konceptet lansera kampanjer och nyheter under året. De är alla trendsetters och förebilder med starkt driv och framåtanda.

Satsningar under 2017
Nya butiker öppnar under året på utvalda platser i Skandinavien. Etableringarna ingår i målsättningen att fram till år 2020 öppna tjugotalet FEETFIRST-enheter inom vårt marknadsområde. Några av 2017 års kommande nyöppningar listas här:

• FEETFIRST Göteborg
  • FEETFIRST Skärholmen
  • FEETFIRST Södergatan, Malmö
  • FEETFIRST Hamar, Norge
  • FEETFIRST Eurostop, Halmstad
  • FEETFIRST Boulevard Kristianstad

Utöver nya fysiska butiker fortsätter utvecklingen av FEETFIRST.SE och en alltmer sömlös shoppingupplevelse där den digitala och fysiska shoppingen förstärker varandra och förenklar för kunderna. Med ett ständigt växande online-sortiment och fria leveranser till, och returer från, de fysiska butikerna förenas det bästa av båda världarna.

FEETFIRST Magazine
Nu släpps vårnumret av vårt magasin, FEETFIRST Magazine. Här hittar läsarna stiltips för säsongen, tar del av inspirerande modereportage och skotrender. Bland mycket annat berättas om sneakerns resa från gatan till finrummet och Sara Winter från Skobranschrådet berättar om vårens måsten i skogarderoben.  Magasinet finns att hämta gratis i våra butiker eller se digital utgåva här.

Linda Fernell
Informations & PR-ansvarig
+46340-596484
linda.fernell@nilsongroup.com