FEETFIRST STÖDER CANCERFONDENS ROSA BANDET-KAMPANJ

FEETFIRST är åter stolt samarbetspartner till Cancerfonden i höstens Rosa Bandet-kampanj. Under hela perioden kommer ett utvalt sortiment av skor och en unikt designad skopåse att säljas till förmån för Cancerfonden och svensk cancerforskning.

För andra året i följd är FEETFIRST samarbetspartner till Cancerfonden i den årliga Rosa Bandet-kampanjen. Förra året inbringade det rosa specialsortimentet en betydande summa till svensk cancerforskning, ett viktigt bidrag i kampen mot en av våra största folksjukdomar.

Ett urval snygga kängor och boots från FEETFIRST:s butikskoncept - DinSko, Skopunkten, Nilson Shoes och ECCO - och en egendesignad rosa skopåse med bröstmotiv ingår i årets Rosa Bandet-sortiment. Kampanjen startar måndagen den 17 september och avslutas söndagen den 11 november. Under denna period skänks 10% av försäljningspriset på de utvalda skorna och 10 kronor per såld påse till Cancerfonden.

- Vi vill bidra till att besegra cancer genom det vi gör bäst, att erbjuda bra och attraktiva skor. Förra årets kampanj blev mycket lyckad och vi hoppas och tror att även årets bidrag kan bli stort, säger Claes Meldgaard, vd på NilsonGroup.

Varje dag diagnosticeras 20 kvinnor i Sverige med bröstcancer och en av tre svenskar drabbas någon gång i livet av cancer. Det är en sjukdom som förändrar livet både för den som får diagnosen och människor i omgivningen. Många av FEETFIRST:s medarbetare har egna erfarenheter av cancer genom att de själva eller någon närstående drabbats. När årets Rosa Bandet-kampanj drar igång är FEETFIRST därför åter en engagerad och stolt samarbetspartner.

För mer info, besök: https://feetfirst.se/rosa-bandet

Lisa Schwartz

Projektledare Marknad

+46 701-646547

lisa.schwartz@nilsongroup.com

Jennifer Klingvall

Informations- & PR-ansvarig

+46 72 451 78 48

jennifer.klingvall@nilsongroup.com

NilsonGroup är Skandinaviens ledande skokoncern. Genom våra butikskoncept DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports samt franchisebaserade Ecco Stores kan vi erbjuda något som passar för alla. FEETFIRST samlar alla våra butikskoncept på FEETFIRST.SE och i ett växande antal fysiska butiker med två eller flera koncept under samma tak. Ett oslagbart utbud i kombination med starka varumärken. Med ca 300 butiker i Sverige, Norge och Finland omsatte NilsonGroup 3 miljarder under 2017.

Taggar:

Citat

- Vi vill bidra till att besegra cancer genom det vi gör bäst, att erbjuda bra och attraktiva skor. Förra årets kampanj blev mycket lyckad och vi hoppas och tror att även årets bidrag kan bli stort.
Claes Meldgaard, vd på NilsonGroup