Nilsson Special Vehicles AB (publ) producerar enligt plan

Nilsson Special Vehicles AB (”Nilsson”) lämnar statusuppdatering gällande leveranser av grundchassin och norska marknaden

Bolaget vill meddela att chassileveranser från Volvo kommer att fortsätta som vanligt under de närmsta veckorna då Bolaget har ett antal producerade chassin som står färdiga hos Volvo. Dialog förs med Volvo för att säkra leveranser av chassin även efter Volvos produktionsstopp. I dagsläget ser Bolaget inte att vi påverkas av produktionsstoppet.

Under förra veckan (vecka 12) fick Bolaget ett antal avrop gällande ambulanser till Norge där kunderna önskar leverans så fort som möjligt vilket medför att produktionsplatserna gällande ambulanser och 3-dörrars begravningsbilar är fullbelagda de närmsta månaderna.

Nilsson Special Vehicles AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: NILS).