Nilsson Special Vehicles AB (publ) tecknar 3-årsavtal med Fonus

Nilsson Special Vehicles AB (”Nilsson”) tecknar 3-årsavtal med Fonus angående leveranser av begravningsbilar.

Nilsson Special Vehicles AB (publ) tecknar 3-årsavtal med Fonus

Nilsson har tecknat ett 3-årsavtal med Fonus Sverige angående leveranser av begravningsbilar. Avtalet avser processionsbilar baserade på Nilsson V90 begravningsbil baserad på Volvo V90. Avtalet är inte volymbaserat men beräknas vara värt 15-20 miljoner över tre år.

”Vi är väldigt glada att Fonus återigen har valt att köpa Nilsson begravningsbilar och att Nilssons är en del i Fonus framtida utveckling. Fonus är en viktig kund för oss på den svenska marknaden och blir en viktig del i våra långsiktiga interna mål.”

Nilsson Special Vehicles AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm First North (ticker: NILS).