Nilsson Special Vehicles AB (publ) tilldelas ramavtal för Region Örebro län

Nilsson tilldelas ramavtal för Region Örebro län

Glädjande är att vi tilldelats ramavtal som leverantör för ambulanser till Region Örebro län. Upphandlingskontraktet kommer att tecknas på två år med möjlighet till förlängning ytterligare två år vilket omfattar 17 personbilsambulanser. Denna tilldelning beräknas vara värd cirka 25 milj SEK över fyra år. Från det att den upphandlande myndigheten meddelat tilldelningsbeslut inträder en avtalsspärr på 10 dagar då myndigheten inte får teckna några avtal.

VD Fredrik Nilsson kommenterar

”Vi är väldigt glada och stolta att blivit utsedda som leverantör av ambulanser till Region Örebro län. Region Örebro län är en viktig kund för oss på den svenska marknaden och ger en bra volym för kommande år.”

Nilsson Special Vehicles AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: NILS).

E-mail: ca@vhcorp.se