• NIMO-KG/

Nimo-KG levererar fjärde omgången tvåpelarlyftar till världsledande koncern inom fruktberedning

Nimo-KG är i färd med att leverera maskiner till ett världsledande företaget inom fruktberedning för fjärde gången. Den tredje ordern levererades i början av 2021 och nu levererar Nimo-KG ytterligare tre tvåpelarlyftar av modell SK 800 MK2.

– Kunden har haft olika linjebyggare under åren men de har ändå återkommit till oss som leverantör av lyftarna varje gång. Det visar att vi arbetar hårt för att hitta rätt lösning till kunden varje gång, säger Martin Olsson, vd Nimo-KG.

Martin Olsson, vd Nimo-KG.

Kunden arbetar med fruktberedning och är en av världens största leverantörer till bland annat mejerier. Nimo-KG skräddarsyr tvåpelarlyftarna så att de passar in i kundens specifika produktionsprocess.

– Att utgå från kundens specifika behov och förutsättningar för att hitta den bästa lösningen är något vi är unika med i branschen. Vår utgångspunkt är att våra kunder aldrig ska behöva anpassa sina processer efter maskiner, det är vi som anpassar maskinerna efter deras processer.

Nimo-KG har tidigare levererat maskiner till kundens produktionsanläggningar i Sydeuropa och Kanada. Denna gång ska tvåpelarlyftarna installeras i en fabrik i USA.

– Ungefär 70 procent av vår försäljning sker utanför Sverige, och en stor del är till återkommande kunder. En stor anledning till det är att kunderna kan känna sig trygga i att vi vet vilka behov de har och hur maskinerna behöver anpassas för just deras produktionsprocess.

Nimo-KG:s tvåpelarlyft SK 800 MK2 används i en rad olika industrier, bland annat inom livsmedelsindustrin där den används för lyft och tömning av produkter från storbehållare till exempelvis formningsmaskin, påfyllare, kvarn och blandare. Lyften kommer i flera olika utföranden och kan anpassas för att integreras i alla produktionsprocesser.

Läs mer om SK 800 MK2

Nimo-KG konstruerar och tillverkar maskiner för intern produkthantering. Företagets lyft- och tömningsutrustning (KG-lyften) har under årens lopp gjort företaget till ett välkänt varumärke i tillverkningsindustrin och livsmedelsbranschen. Varje år levereras över 200 maskiner till kunder över hela världen. Nimo-KG har kontor i Kågeröd, Skåne. www.nimo-kg.se

Snabbfakta

Kunden har haft olika linjebyggare under åren men de har ändå återkommit till oss som leverantör av lyftarna varje gång. Det visar att vi arbetar hårt för att hitta rätt lösning till kunden varje gång.
Martin Olsson, vd Nimo-KG.