• NIMO-KG/

Nimo-KG presenterar ny generation lyft och tömmare på IFFA, världens största mässa för kött- och charkindustrin

Det finns ingen bättre plats att presentera nästa generations produkthanteringsmaskin på än en av världens största livsmedelsmässor. Därför tar Nimo-KG med den nyutvecklade enpelarlyften SKV 300 C4 till IFFA, världens ledande internationella fackmässa för kött- och charkindustrin som äger rum i Frankfurt 4–9 maj.

–  Nimo-KG levererar maskiner och utrustning till alla livsmedelsindustrier, men kött och chark är vårt starkaste kundsegment. Därför är IFFA ett passande forum för oss att presentera det senaste inom produkthantering från Sverige och Skåne, säger Peter Becker, ansvarig säljare för Tyskland hos Nimo-KG.

Peter Becker, ansvarig säljare för Tyskland hos Nimo-KG.

Nimo-KG:s lyft- och tömningsutrustning har under årens lopp gjort Skåneföretaget till ett välkänt namn i livsmedelsbranschen. När Nimo-KG deltagit på IFFA tidigare år har det lett till skarpa ordrar, bland annat från Hong Kong och Singapore. På IFFA samlas över 60 000 besökare från 140 olika länder.

– IFFA är en unik mötesplats för den internationella köttbranschen med besökare från hela världen. Målsättningen är att knyta kontakter både med potentiella slutkunder och återförsäljare på den internationella marknaden.

Förutom den nya enpelarlyften åker Nimo-KG till Frankfurt med ytterligare en nyutvecklad maskin – SKV 300 HA-T är en uppgraderad version av företagets hydrauliska tömmare för skänkvagnar.

– Mässan är ett unikt tillfälle att visa upp och demonstrera de nyutvecklade maskinerna, här får vi möjlighet att ta emot feedback och förslag från återförsäljare och potentiella kunder. Skräddarsytt och anpassat är vår specialitet, därför är det värdefullt att redan i utvecklingsstadiet ta del av slutanvändarnas åsikter.

Alla medarbetare från Nimo-KG åker till Frankfurt och IFFA, både för att träffa befintliga återförsäljare, knyta nya kontakter och hämta inspiration.

– Det är viktigt för våra konstruktörer att vara på plats och ta del av de senaste innovationerna och hur livsmedelsproduktionen utvecklas eftersom våra maskiner är en naturlig del av den utvecklingen. Vi ser fram emot en givande och inspirerande vecka i Frankfurt, säger Peter Becker.

Nimo-KG nyhetsrum