Nimo-KG växer och förstärker

Nimo-KG ökar omsättningen från 24,2 miljoner under 2013 till 43,2 miljoner förra året. Detta beror till stor del på rekordaffären med Findus, men även på att Nimo-KG har etablerat ett tydligare fokus på att tillhandahålla helhetslösningar snarare än enskilda maskiner till sina kunder.

– Leveransen till Findus är så klart en betydande faktor, men vi hade växt även utan den – vi har stärkt vår marknadsposition överlag både i Sverige och internationellt, säger vd:n Martin Olsson.

Nimo KG trappade under förra året upp sin satsning med att erbjuda sina kunder flexibla helhetslösningar. Samtidigt har företaget breddat sig kompetensmässigt för att täcka in fler produktionssegment. År 2015 siktar Nimo-KG på fortsätt tillväxt, både i omsättning och med personal.

– Vi kommer att fortsätta växa i en hållbar takt. Närmast ska vi förstärka vår tekniska kompetens, vi håller för närvarande på att rekrytera en maskiningenjör. Våra kunder har ett stort förtroende för oss och för våra produkter, det ska vi bygga vidare på.

– Vi löser kundens problem genom flexibilitet och kundanpassning vilket även påverkar hur vi rekryterar. Varje kund har unika behov, vår breda kompetens gör att vi kan erbjuda lösningar och effektiviseringar för produktioner i många olika branscher. Det är en stor anledning till vår framgång.

Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo-KG, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimo-kg.se

Martin Olsson