Nyutvecklad enpelarlyft blev riktig magnet på IFFA-mässan

Intresset var stort när Nimo-KG premiärvisade en nyutvecklad enpelarlyft och en skänkvagnstömmare på IFFA-mässan i Frankfurt. Skåneföretaget fick konkreta förfrågningar på båda maskinerna från flera internationella aktörer inom köttindustrin.

– Det var en väldigt lyckad mässa där vi träffade både befintliga kunder och andra företag från köttindustrin. Vi fick många förfrågningar om pris, leveransförhållandet och möjliga anpassningar av de nya maskinerna, säger Peter Becker, säljare Nimo-KG.

Bild: Messe Frankfurt GmbH / Jochen Günther

Nimo-KG:s monter har varit ett populärt besöksmål under flera IFFA-mässor och årets upplaga var inget undantag. Säljarna Peter Becker, Anders Pålsson och Carina Thern hade under veckan fullt upp med att demonstrera de två nyutvecklade maskinerna

– Det är värdefullt att kunna visa hur maskinerna fungerar i praktiken. Många höjde särskilt mycket på ögonbrynen åt enpelarlyftens höga lyftkapacitet i förhållande till dess storlek. Det är tack vare våra konstruktörer som har arbetat länge med att förfina och utveckla de här maskinerna, säger Anders Pålsson.

Anders Pålsson, säljare, Martin Olsson, vd och Peter Becker, säljare.

Nimo-KG åkte till Frankfurt med hela personalstyrkan, både för att visa de nya maskinerna och hämta inspiration från hela den samlade internationella köttindustrin.

– Det är värdefullt för våra konstruktörer att se hur våra maskiner kan användas på nya sätt i olika typer av produktionsmiljöer och vilka andra lösningar som utvecklas runt om i världen. Vår målsättning är att vara världsledande inom produktionslösningar i köttindustrin, då behöver vi ha full koll på utvecklingen i alla olika segment, säger Anders Pålsson.

Jenny Lindahl Nyberg och Carina Thern från Nimo-KG.

Nästa steg för Nimo-KG är nu att följa upp de många nya kontakter som knöts under IFFA.

– Efter tidigare IFFA-mässor har vi fått ordrar som varit direkta resultat av vår närvaro och vi har även nu flera konkreta förfrågningar att bearbeta. Det är tydligt att intresset för våra lösningar ökar runt om i världen och IFFA är den perfekta platsen att visa upp dem på, säger Peter Becker.