Tyska jätte-mejeriet väljer skånska Nimo-KG

Ny internationell stororder bäddar för vidare expansion

Nimo-KG har levererat två lösningar till ett av Tysklands största mejeri, Müllermilch, som effektiviserar mejeriets produktion. För Nimo-KG är det här ett av flera planerade steg in på den tyska marknaden.

– Müllermilch är ett av över 20 företag i Müller-koncernen och när vi visar upp ett bra resultat av den här första leveransen finns stora möjligheter för ytterligare ordrar och leveranser med fler parter inom Müller-koncernen, säger Peter Becker, försäljningschef och projektledare på Nimo-KG.

Nimo-KG har levererat produktionslösningar till tyska Müllermilch. Peter Becker, försäljningschef Tyskland, är ansvarig för affären.

Müllermilch tog första kontakten och vid det inledande mötet upptäckte båda parter att Nimo-KG tidigare levererat produktionslösningar till andra företag inom Müller-koncernen.

– Våra partnerbolag som tidigare arbetat med Nimo-KG hade enbart goda erfarenheter av samarbetet och kunde rekommendera dem. Detta tillsammans med att Nimo-KG levererade en väldigt bra offert underlättade så klart vår beslutsprocess betydligt, säger Thomas Kösters, Head of fruit processing hos Müllermilch.

För Nimo-KG är affären en väg in till ytterligare uppdrag och dessutom ett bevis på att företaget står sig väl på den internationella marknaden.

– Det här är absolut ett tydligt tecken på att vi befinner oss i en bra position även internationellt. Vi och våra lösningar inom produkthantering har bevisligen ett gott rykte i Tyskland vilket bäddar för fortsatt expansion, säger Peter Becker.

Peter Becker, försäljningschef Tyskland Nimo-KG, 0418-44 64 53, peter.becker@nimo-kg.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo-KG, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimo-kg.se

Nimo-KG konstruerar och tillverkar maskiner för intern produkthantering. Företagets lyft- och tömningsutrustning (KG-lyften) har under årens lopp gjort företaget till ett välkänt varumärke i tillverkningsindustrin och livsmedelsbranschen. Varje år levereras över 200 maskiner till kunder över hela världen. Nimo KG har kontor i Kågeröd, Skåne. www.nimo-kg.se

Ordern från Müllermilch är ett tydligt tecken på att vi befinner oss i en bra position även internationellt. Vi och våra lösningar inom produkthantering har bevisligen ett gott rykte i Tyskland vilket bäddar för fortsatt expansion.
Peter Becker, försäljningschef och projektledare på Nimo-KG.