Välkommen att studera svensk kvalitetsteknik för livsmedelsindustrin

Svenska teknikföretaget Nimo-KG återvänder till IFFA, den ledande internationella fackmässan för livsmedelsindustrin, som går av stapeln i Frankfurt 7-12 maj. Syftet är att presentera företagets unika produktionslösningar och lyftar till livsmedelsindustrin.

– Nimo-KG har så att säga alltid stått med ett ben i köttindustrin, där våra produkter och systemlösningar fungerar väldigt bra, säger Peter Becker, ansvarig säljare för Tyskland på Nimo-KG.

Nimo-KG designar och tillverkar maskiner för intern produkthantering. Företagets lyft- och tömningsutrustning har under årens lopp gjort Nimo-KG till ett välkänt namn i livsmedelsbranschen och varje år levereras över 200 maskiner till kunder över hela världen.

– IFFA är en helt unik mötesplats för den internationella köttbranschen med besökare från hela världen, så det är helt rätt sammanhang för oss att vara i. Under mässans sex dagar kommer vi att demonstrera 1- och 2-pelarlyftar samt ett urval av andra maskiner för skänkvagnshantering.

Nimo-KGs monter är strategiskt placerad i den hall som fokuserar på processindustrin, dessutom ligger den geografiskt nära andra svenska leverantörer till livsmedelsindustrin.

– Jag och mina kollegor vill önska alla varmt välkomna att besöka vår monter. Vi ser fram emot att träffa både befintliga och nya kunder samt OEM-företag, och hoppas självklart även kunna knyta kontakt med nya återförsäljare på den internationella marknaden.

Monterplacering: Hall 8, monter K43.

IFFA arrangeras vart tredje år i Frankfurt och pågår 8-13 maj på Messe Frankfurt.

Nimo-KG nyhetsrum

För mer information gällande Nimo-KG på IFFA, vänligen kontakta:
Peter Becker, peter.becker@nimo-kg.se, telefon +46 418 446 453
Eva Johansson, eva.johansson@nimo-kg.se, telefon +46 418 446 446

Nimo-KG konstruerar och tillverkar maskiner för intern produkthantering. Företagets lyft- och tömningsutrustning (KG-lyften) har under årens lopp gjort företaget till ett välkänt varumärke i tillverkningsindustrin och livsmedelsbranschen. Varje år levereras över 200 maskiner till kunder över hela världen. Nimo KG har kontor i Kågeröd, Skåne. www.nimo-kg.se

Peter Becker, ansvarig säljare för Tyskland på Nimo-KG.