Nimo presenterar ny modulbaserad tvättbänk på bygg- och fastighetsmässan Nordbygg 2022

I år deltar Nimo på bygg- och fastighetsmässan Nordbygg i Stockholm 26–29 april. I montern kommer Nimo presentera lösningar för hållbar vård av kläder och energieffektiva torkskåp. Dessutom visar bolaget för första gången upp en ny anpassningsbar tvättbänk.

– Tvättbänken är flexibel och kan kombineras på olika sätt, till exempel går det att välja planskivan separat vilket gör det enklare att placera bänken i designade miljöer. Vi ser verkligen fram emot att visa upp den för marknaden, säger Maria Falk Jonsson, key account manager på Nimo.

Maria Falk Jonsson, KAM på Nimo

För Nimo är det efterlängtade dagar som väntar på Stockholmsmässan 26–29 april. Årets monter kommer fokusera på hållbar vård av textilier i allmänhet, och även presentera en nyhet i sortimentet i form av en modulbaserad tvättbänk.

Nimo återvänder till Nordbygg efter några års uppehåll och medarbetarna ser fram emot att träffa marknaden igen.– Den senaste lanseringen av en tvättbänk var 2008 och det är samma uppskattade koncept som vi nu bygger vidare på. Modulkonceptet underlättar för kunderna att skapa en tvättbänk helt utifrån behov och förutsättningar, till exempel kan kunderna själva välja andra bänkskivor på tvättbänken förutom den klassiska, rostfria varianten.

– Det känns fantastiskt att åter få träffa kunder och återförsäljare, vårda relationer och skapa nya kontakter. Vi upplever alla att det är extra viktigt efter en lång tids utmaningar med pandemin som begränsat hur vi arbetar.

Mässan är också första tillfället som Nimo visar upp det nya varumärket och den nya grafiska profilen efter lanseringen tidigare i vår.

– Nimos varumärke speglar värderingarna som ligger till grund för allt vi gör, som att vi är långsiktiga och utvecklar för framtiden, att vi är pålitliga och investerar i förmågan att tänka nytt. Calm, Caring och Nordic är våra nya ledord, säger Maria Falk Jonsson, key account manager på Nimo.

Nordbygg är Nordens största mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen och hålls vartannat år på Stockholmsmässan. Omkring 48 0000 besökare från Sverige, Skandinavien, Baltikum och övriga Europa besöker Nordbygg under de tre dagarna i april.

Möt Nimo i mässmonter nummer A27:19. Produkter i montern:

Läs mer om Nordbygg här.

Karin Kruse, vd, +46 (0) 506-488 02, karin.kruse@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, presskontakt, +46 (0)704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Webbplats: https://www.nimoverken.com/
Pressrum: http://news.cision.com/se/nimo

Nimo erbjuder energisnåla och skonsamma torkskåp, tvättbänkar och tekniska tillbehör för klädvårdsrummet till återförsäljare, grossister och konsumenter i Norden. Verksamheten startades år 1944, omsätter cirka 230 miljoner kronor och har idag 100 engagerade medarbetare. Huvudkontor och fabrik ligger i Hova, Sverige. Mer information på www.nimoverken.com

Snabbfakta

– Tvättbänken är flexibel och kan kombineras på olika sätt, till exempel går det att välja planskivan separat vilket gör det enklare att placera bänken i designade miljöer. Vi ser verkligen fram emot att visa upp den för marknaden.
Maria Falk Jonsson, key account manager på Nimo.