Gainhacker.com lanserar jämförelsetjänst med hållbara produkter inom sport & fritid

Report this content

STOCKHOLM: Gainhacker.com lämnar beta-stadiet och lanserar sin webbtjänst officiellt i Sverige. Gainhacker.com är en jämförelsetjänst som under sin test-period etablerat sig som ett snabbväxande konsumentverktyg inom kosttillskott och utrustning inom träning & friluftsliv i Sverige.

Denna milstolpe är ett viktigt steg för ägarbolaget Ningor mot sitt mål att bygga Nordens starkaste kluster av jämförelsetjänster inom segmentet Sport & Fritid.

"Det känns fantastisk kul att vår test- och analysperiod överträffade förväntningarna, och att vi nu kan trycka gasen i botten", meddelar bolagets grundare och fortsätter; "Att Gainhacker lyckas nå en hög nivå av återkommande användare bekräftar vår övertygelse om att konsumenterna efterfrågar den här typen av webbtjänster".

Nyheten kommer i kölvattnet av många nya initiativ av företaget, inklusive:

• Klimatneutral drift - samtliga webbtjänster går på 100% grön el
  • Utökat produktfokus inom friluftsliv för att bidra till ökad hälsa bland unga och vuxna
  • Nollvision mot produkter med kort livslängd, för att motverka osunda shoppingbeteenden och s.k. "Kina-paket"

"Under vår testperiod har vi sett en tydlig riktning mot hållbara produkter där materialval, ursprung och livslängd har blivit allt viktigare faktorer. Tillsammans med vårt utökade fokus på hälsa kan vi motivera satsningar på udda produktgrupper så som proteinpulver och tält eftersom vi ser att det starkt korrelerar med en hälsosam livsstil".

"Gainhacker är vår största satsning hittills, och kompletterar vår affiliate-portfölj där bland annat fitnessajten Wolber och Reportr ingår".

För mer information, kontakta Ningor Tech & Investments AB på contact@ningor.tech

Om bolaget: Ningor Tech & Investments AB är ett Stockholmsbaserat "Builder-Investor hybrid"-bolag, där drift av egenutvecklade webbtjänster kombineras med investeringar i andra teknikföretag.

Taggar: