NIRAS expanderar i Göteborg

Report this content

NIRAS Sweden AB, ett av nordens främsta oberoende konsultföretag när det gäller fastighetsrelaterad rådgivning, fortsätter att nyanställa. Det är tjänsteområde Hyresgästrådgivning (Corporate Real Estate Services) som fortsätter sin kraftiga expansion och därför har gjort en strategiskt viktig rekrytering. Under året räknar man med att behöva anställa ytterligare ett antal nya medarbetare vid NIRAS samtliga kontor i Sverige.

Till Niras i Göteborg har Per Andersson rekryterats. Han har tidigare arbetat som marknads- och etableringsanalytiker för ICA i Sverige såväl som i Norge och har lång erfarenhet av etableringsfrågor för butikskedjor. Han har också arbetat som centrumutvecklare i Uddevalla. Sedan 2010 har Andersson varit senior projektledare för Jones Lang LaSalle i Göteborg och arbetat inom Corporate Solutions, med frågor kring hyresgästrådgivning.

– Per förstärker vår organisation och breddar vårt kontaktnät i Göteborgsregionen, där han kommer att arbeta som senior projektledare för NIRAS. Vi ser detta som strategisk rekrytering och ett viktigt steg i vår fortsatta tillväxt, säger Sara Hernäng, affärsområdeschef för CRES på NIRAS.

- Efterfrågan på rådgivning till hyresgäster och lokalanvändare i Göteborg och Västra Götalandsregionen är stor säger Per Andersson. Därför är det både stimulerande och utmanande att genom NIRAS kunna erbjuda strategisk rådgivning i den här regionen.

Sara Hernäng ser en fortsatt kraftig tillväxt.

- NIRAS har under senaste året varit framgångsrika med att vinna upphandlingar av ramavtal med flera myndigheter och tillväxten bland privata företag är stor. För att möta våra högt ställda resultat- och verksamhetsmål samt marknadens behov av kvalificerad rådgivning behöver vi göra ytterligare rekryteringar under året, säger Sara Hernäng.

Tjänsteområde Hyresgästrådgivning utgår från verksamhetens behov och bidrar till att skapa den mest optimala lokallösningen ur funktionell, miljömässig, ekonomisk och hyresjuridisk utgångspunkt. Det kan omfatta allt ifrån analys av och strategier för hela hyresavtalsportföljen, till att finna en ny lokal med förhandlingsstöd, hyresjuridisk rådgivning och hantering av flyttprocesser.

För mer information, kontakta:

Sara Hernäng, affärsområdeschef för Hyresgästrådgivning, NIRAS Sweden, 08-5038 4454

Jan Leife, VD NIRAS Sweden, 08-5038 4478

NIRAS är med cirka 1 300 anställda ett av norra Europas ledande konsultföretag inom fastigheter, infrastruktur och miljö med anställda i Danmark, Sverige, Finland, Polen och Estland. NIRAS i Sverige har cirka 150 anställda på sju orter; Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping, Uppsala och Umeå. NIRAS omsätter drygt 120 miljoner Euro. Affärsidén för NIRAS i Sverige är att skapa hållbar lönsamhet genom att erbjuda ledande konsulttjänster inom fastigheter, lokaler, samhällsbyggande, miljö och klimat samt internationellt utvecklingssamarbete.

Snabbfakta

NIRAS affärsområde Hyresgästrådgivning expanderar kraftigt. Aktuellt nu är ny strategisk rekrytering på NIRAS i Göteborg.