NIRAS Hyresgästrådgivning tillsätter Market Director

Den 1 september tillträder Christian Sandberg tjänsten som Market Director inom Hyresgästrådgivning.

Christian har varit anställd inom NIRAS-koncernen sedan 2007 och är utbildad civilekonom. Han har arbetat som projektledare och verksamhetsansvarig inom NIRAS internationella konsultverksamhet (NIC) med flera års erfarenhet av arbete med internationella kunder. Inom NIC har han särskilt fokuserat på bolagets marknads- och försäljningsprocesser samt utveckling av integrerade arbetssätt mellan kontoren över världen.

Det är med mycket stor glädje vi hälsar Christian välkommen! Jag är övertygad om att Christians kunskap, driv och entusiasm kommer att tillföra stort värde till Hyresgästrådgivning och bidra till framgång i satsningen på att stärka vår etablering inom en marknad där vi redan idag har en stark position”, säger Ingela Johansson, affärsområdeschef Hyresgästrådgivning.

Med stor entusiasm tar jag klivet in i en ny affärsenhet i NIRAS och får möjlighet att bidra till utvecklingen på den svenska hyresmarknaden. NIRAS är en av de främsta aktörerna inom området och potentialen är stor att utvecklas vidare. Vårt varumärke och vår marknad växer kontinuerligt och det är otroligt spännande att vara med och bidra till den resan!” säger Christian Sandberg.

Markus Davelid, VD för NIRAS i Sverige +46 (0)70 543 25 21

NIRAS Sweden AB ingår i NIRAS koncernen. NIRAS är en ledande leverantör av konsult- och projektledningstjänster inom byggnation, fastigheter, miljö, vatten, infrastruktur och naturresursförvaltning. NIRAS grundades 1956 och har sitt huvudsäte i Danmark. NIRAS har 1400 anställda och bedriver verksamhet i ca 50 länder.