NIRAS stärker sin organisation inom samtliga affärsområden

NIRAS har en långsiktig ambition om att bli ett ledande skandinaviskt konsultföretag inom hyresgästrådgivning, projektledning och miljö. Under de senaste månaderna har NIRAS anställt 9 nya medarbetare. Rekryteringar sker till samtliga affärsområden och till våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö.

Vi ser en positiv utveckling i flera av våra affärsområden och det är verkligen roligt att hälsa alla nya medarbetare välkomna till oss. Utöver de vi nu anställer söker vi också projektledare till strategiska satsningar inom sjukvårdsprojekt och inom vatten och klimat”, säger Markus Davelid, VD.

Vid vårt kontor i Malmö börjar Håkan Månsson inom Byggprojektledning och på miljösidan, Linn Annerfeldt.

På kontoret i Stockholm har vi flera nya medarbetare, Emelie Larsson och Fredrik Holgersson som kommer att arbeta inom Byggprojektledning. Inom vår internationella verksamhet har Goncalo Carneiro och Khalil Ansara anställts.

I Göteborg förstärker vi inom Hyresgästrådgivning genom Lena Gustafsson och på Byggprojektledningssidan med Anders Johansson.

Kontoret i Linköping förstärks inom Miljö genom Leyla Sharifian.

NIRAS Sweden AB ingår i NIRAS koncernen. NIRAS är en ledande leverantör av konsult- och projektledningstjänster inom byggnation, fastigheter, miljö, vatten, infrastruktur och naturresursförvaltning. NIRAS grundades 1956 och har sitt huvudsäte i Danmark. NIRAS har 1400 anställda och bedriver verksamhet i ca 50 länder.

Om oss

NIRAS är med cirka 1400 anställda ett av norra Europas ledande konsultföretag inom fastigheter, infrastruktur och miljö med anställda i Danmark, Sverige, Finland, Polen och Estland. NIRAS i Sverige har cirka 150 anställda på sju orter; Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping, Uppsala och Umeå. NIRAS omsätter drygt 120 miljoner Euro. Affärsidén för NIRAS i Sverige är att skapa hållbar lönsamhet genom att erbjuda ledande konsulttjänster inom fastigheter, lokaler, samhällsbyggande, miljö och klimat samt internationellt utvecklingssamarbete.