Håkan Kirstein ny VD och koncernchef i Niscayah

Styrelsen för Niscayah Group AB har utsett Håkan Kirstein, 39, till ny VD och koncernchef. Juan Vallejo, nuvarande VD och koncernchef kvarstår i sin position fram till 28 februari 2010.

Håkan Kirstein har utsetts till ny VD och koncernchef i Niscayah. Han börjar på bolaget den 16 november och tillträder sin nya position den 1 mars 2010. ”Håkans gedigna erfarenhet av att leda företag i förändring tillsammans med hans personlighet och ledaregenskaper gör att styrelsen är övertygade om att han är rätt person att leda bolagets fortsatta expansion”, säger Jorma Halonen styrelseordförande i Niscayah. Håkan Kirstein är civilekonom från Stockholms universitet och har under de senaste 14 åren varit verksam inom StatoilHydro koncernen. Under perioden 2005 till 2009 var Håkan VD för StatoilHydro i Sverige och dessförinnan hade han olika ledande befattningar, bland annat som VD för Statoil Detaljist AB. Bolagets strategi ligger fast, vilket bland annat innebär en fortsatt lönsam expansion genom en ökad andel serviceverksamhet. ”De senaste 10 åren har jag haft förmånen att vara med och utveckla Niscayah från ett nordiskt bolag till en ledande europeisk aktör med verksamhet i 17 länder. Niscayah har en bra ägarstruktur, en stark ledning samt en tydlig strategi och därmed alla förutsättningar att ta nästa steg i bolagets utveckling”, säger Juan Vallejo VD och koncernchef. ”Juan har varit starkt bidragande till att Niscayah utvecklats från en division inom Securitasgruppen till ett ledande europeiskt bolag. Han har gjort en fantastisk insats inte minst under det senaste årets omstruktureringsarbete”, säger Jorma Halonen styrelseordförande i Niscayah.

Taggar: