Nissan har anställt sin egen meteorolog

Hasse Brontén förutspår det svenska vädret

Nissans busväder (#&?%!) startar måndagen den 4 februari. Vem som helst kan bidra med material till Nissans nya meteorolog som gör personliga väderprognoser till Nissans Facebooksida. I Sverige är Hasse Brontén meteorolog, en person som utan tvekan kommer att göra underhållande väderprognoser som kommer att publiceras på Facebook.

I det här nordiska konceptet medverkar den svenska komikern Hasse Brontén, finska Jarppi Leppälä från Dudesons och den danska komikern Joonas Schmidt. Tillsammans kommer de att ansvara för väderprognoserna som kommer att spelas in i Nissans väderstudio i Helsingfors.

-         Det kommer att bli så kul. Det finns väl inget som engagerar svenskar mer än just vädret? säger Brontén.

Busväder (#&?%!) kampanjen avslutas med ett tvådagars event i Kungsträdgården den 15-16 februari. Under eventet finns det möjlighet att provköra den första Juke Nismo i Sverige på Nissans speciella busväder (#&?%!) test track. Hasse Brontén kommer att närvara under eventet.

För mer information, vänligen kontakta:

Alexandra Österplan, kommunikationschef Nissan Nordic Sverige, Mobil.070 693 47 51, aosterplan@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, Communications Director, Nissan Nordic Europe Ltd., 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/se

Om Nissan i Europa

Vad är det som gör Nissan så speciellt?

Vi anser att allt vi gör behöver leda innovationer framåt och vara spännande för alla: vi tar fram oväntade lösningar som ger smarta kundfördelar och som överraskar och gläder så många människor som möjligt.

Vi uppfann crossovern Nissan Qashqai och gav småbilar lite extra spänning med Nissan Juke. Vi arbetar med idéer som gör framtida teknik tillgänglig idag, t.ex. Nissan LEAF, det första massproducerade och överkomliga, helt elektriska fordonet som också hyllats internationellt. När vi tänker på prestanda ser vi möjligheten att nå en större publik – för att göra prestanda sant tillgängligt – och möjligheten att utmana det vedertagna. Därför har vi utöver att utveckla superbilen Nissan GT-R också tagit fram Nissan DeltaWing, ett banbrytande närmande till Endurance-racing som förvandlar konventionerna kring motorsport.

Nissan har förmånen att bland alla utomeuropeiska tillverkare höra till dem som har den mest omfattande närvaron på den europeiska marknaden. Företaget har fler än 14 500 anställda i sin europeiska verksamhet inom konstruktion, forskning och utveckling, tillverkning, logistik, försäljning och marknadsföring. Förra året producerade Nissanfabriker i Storbritannien, Spanien och Ryssland 677 000 fordon, och erbjuder 24 olika och innovativa produkter till försäljning i Europa idag.

Allt detta stärker bara Nissans ambition att bli det största asiatiska märket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland. www.nissan.se

Taggar: