NISSAN NOTE SELECT EDITION 2012

• Mer standardutrustning för Acenta
  • Elegant ny look – både invändigt och utvändigt
  • Valuta för pengarna

Europabyggda Nissan NOTE uppgraderas med detaljer som kommer att sända positiva signaler tvärs över hela kontinenten. Nissan NOTE en av de tre modeller som tillverkas vid anläggningen i brittiska Sunderland, tillsammans med Qashqai och JUKE. Sedan produktionsstarten i mars 2006 har 427 985 exemplar av NOTE rullat av bandet vid denna anläggning.

Den första nyheten värd att notera är att utrustning från högre modellversioner nu återfinns redan i Acenta.

Utvändigt har de 15 tum stora originalfälgarna ersatts av nya 16-tums, tvåfärgade ”diamond cut”-aluminiumfälgar, dimljusen fram har försetts med en snygg sarg, och bilen kan även fås i den nya lacken ”Haptic Blue”. Dessutom är automatisk luftkonditionering standard i Select Edition.

För ännu bättre premiumkänsla finns nu en ny tygklädsel, med blå sömmar och sektioner i konstläder, för kupén.

Utöver detta kan man välja till ett Tech-pack innehållande det populära systemet Nissan Connect som erbjuder alla digitala anslutningsmöjligheter med inbyggd CD/radio, navigationssystem, iPod-anslutning, Bluetooth och iPod-anslutningar, liksom klimatkontroll och automatiska strålkastare. I Tech-pack ingår dessutom parkeringssensor bak och tonade rutor.

Trots alla dessa nya finesser kostar NOTE inte mycket vare sig att köpa eller äga:

SVERIGE: 150 500 SEK – 132 500 SEK till kampanjpris

De 1,4 respektive 1,6 liter stora bensinmotorerna har fått fortsatt förtroende, precis som dieselmotorn 1.5dCi. Pure Drive-märkta 1.5dCi släpper endast ut 110 g CO2/km och drar i snitt låga 4,2 liter per 100 km.

De första demoexemplaren av NOTE Select Edition anländer till återförsäljarna den 1 mars.

För mer bilder och information besök www.newsroom.nissan.europe.com/se

Vid frågor kontakta:

Jenny Spets Wojarski, kommunikationschef Nissan Nordic Sverige

08-506 612 30, 0733-99 99 25, jspetswojarski@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, kommunikationsdirektör Nissan Nordic Europe

358 10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

Nissan i Europe
Nissans närvaro i Europa är en av de mest heltäckande av alla utomeuropeiska tillverkare och Nissan har mer än 12 500 anställda på lokalt baserade verksamheter inom design, forskning & utveckling, tillverkning, logistik och försäljning & marknadsföring. Förra året tillverkade Nissans fabriker i Storbritannien, Spanien och Ryssland över 528 000 fordon, inkluderat mini-MPV:er, prisvinnande crossovers, SUV:ar och nyttofordon. Nissan har idag 24 olika innovativa produkter till försäljning i Europa och har positionerat sig för att bli det främsta Japanska märket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd.
Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland.

Taggar: