NISSAN QASHQAI KOPPLAR UPP SIG

Avancerad teknik hjälper Qashqai Style 360 öppna upp city

• Nissan Qashqai Style 360 är fullsmockad med teknik
  • AVM - Around View Monitor och Nissan Connect är standardutrustning
  • Att Style 360 är en innovativ bil avspeglas i den nya kampanjen där vi anväder oss av Shazam för att koppla kunderna till information om Qashqai
  • Till finesserna hör ett panoramaglastak liksom takreling och backspegelkåpor i svart, högglanspolerat utförande
  • Pris från 219 900 kr

Nissan Qashqai Style 360 har alla de rätta kontakterna. Helt i linje med all den teknik som den senaste versionen av den segmentbildande crossovern har proppats full med, kan alla Qashqai-älskare nu utforska vad Style 360 har att erbjuda - via sina mobiltelefoner.

Genom att använda Shazam, den ledande media-appen, kan alla som ser Qashqais sprillans nya TV-reklam, hoppa till en ny mobilsajt som handlar speciellt om Style 360 - direkt från vardagsrumssoffan.

Förutom information om bilen hittar man här även helt unikt innehåll, däribland ett spel där det gäller att på tid parkera en virtuell Qashqai genom att använda en simulerad AVM - Around View Monitor - det innovativa system som med hjälp av 4 vidvinkelkameror ger föraren en "fågelvy" 360° runt om bilen. De med de bästa tiderna i spelet går vidare till en Europa-tävling för att avgöra vem som är den mest snabbfingrade virtuelle Qashqai-föraren.

Helt i linje med Nissans löfte att alltid leverera innovationer som fascinerar, är avancerade Qashqai Style 360 fullproppad med teknik som gör den till en mästare på att hålla kontakten i stan.

Till finesserna i Qashqai Style 360 hör t.ex. Nissan Connect, ett helintegrerat navigations-, kommunikations- och ljudsystem med Apple iPod-anslutning och Bluetooth.

"2007, när Qashqai gav upphov till det nya segmentet för kompakta crossovers, startade den en verklig trend på marknaden. Den tuffa designen i kombination med den effektiva cityförmågan har länge varit viktiga faktorer för dess framgångar. För att förbättra citytalangerna ännu mer, levereras nya Qashqai Style 360 som standard med AVM - Around View Monitor, en teknik som Nissan är ensamt om i detta segment och som man vanligtvis endast hittar i dyra lyxbilar", förklarar Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektör, Nissan Nordic Europe.

Efter att ha premiärvisats vid bilsalongen i Paris i september 2012, börjar Qashqai Style 360* att säljas i Europa nu i januari. Den bygger vidare på styrkorna hos de nuvarande versionerna som till dags dato sålts i 1,4 miljoner exemplar. Utrusningsnivån Style 360 finns att få till alla motor- och växellådsalternativ, både för Qashqai och Qashqai+2.

En av de populäraste varianterna blir sannolikt den rosade 1.6 dCi-dieseln som är försedd med ett stopp/start-system, har CO2-utsläpp på låga 119 g/km och endast drar 4,5 l/100 km vid blandad körning.

Förutom med AVM - Around View Monitor är Style 360 utrustad med takreling och backspegelkåpor i svart, högglanspolerad lackering och med 18"-lättmetallfälgar i en särpräglad design. Tonade rutor och ett lyxigt panoramaglastak är också standard.

I kupén hittar vi del. läderklädda säten, dörrpaneler och armstöd i konstläder, liksom svart växelspaksdekor och svarta dörrhandtag i högglanspolerat utförande. Style 360 kan fås i alla nuvarande Qashqai-färger samt i Pearl White, som är ny för modellen.

Info till redaktören:

For mer information vänligen kontakta:

Alexandra Österplan, kommunikationschef Nissan Nordic Sverige, Mobil.070 693 47 51, aosterplan@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/se

Om Nissan i Europa

Vad är det som gör Nissan så speciellt?

Vi anser att allt vi gör behöver leda innovationer framåt och vara spännande för alla: vi tar fram oväntade lösningar som ger smarta kundfördelar och som överraskar och gläder så många människor som möjligt.

Vi uppfann crossovern Nissan Qashqai och gav småbilar lite extra spänning med Nissan Juke. Vi arbetar med idéer som gör framtida teknik tillgänglig idag, t.ex. Nissan LEAF, det första massproducerade och överkomliga, helt elektriska fordonet som också hyllats internationellt. När vi tänker på prestanda ser vi möjligheten att nå en större publik – för att göra prestanda sant tillgängligt – och möjligheten att utmana det vedertagna. Därför har vi utöver att utveckla superbilen Nissan GT-R också tagit fram Nissan DeltaWing, ett banbrytande närmande till Endurance-racing som förvandlar konventionerna kring motorsport.

Nissan har förmånen att bland alla utomeuropeiska tillverkare höra till dem som har den mest omfattande närvaron på den europeiska marknaden. Företaget har fler än 14 500 anställda i sin europeiska verksamhet inom konstruktion, forskning och utveckling, tillverkning, logistik, försäljning och marknadsföring. Förra året producerade Nissanfabriker i Storbritannien, Spanien och Ryssland 677 000 fordon, och erbjuder 24 olika och innovativa produkter till försäljning i Europa idag.

Allt detta stärker bara Nissans ambition att bli det största asiatiska märket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland. www.nissan.se

Taggar: