Nissan Rumble – laguppställningen är klar

Patrik Sjöberg har aldrig förlorat en nordisk kamp – nu tryggar han segern med en rallycrossmästarinna i sätet bredvid

Intresset har varit stort för att få vara Patrik Sjöbergs co-driver i Nissan Rumble. Nu har juryns val fallit på 24-åriga Jennika Jennerfors. När startskottet går i nästa vecka tar denna energiska rallycrossmästarinna från Västerbotten plats bredvid den tävlingsinriktade höjdhopparen.

-          Det känns riktigt tryggt med en co-driver som är så pass erfaren bakom ratten, och snabb framförallt, så att vi tar hem det här, säger Patrik Sjöberg.

Nu börjar det dra ihop sig för Nissan Rumble, världens första realityshow som uteslutande äger rum på Facebook. Idag presenteras den slutgiltiga laguppställningen. Team Danmark leds av den populära ståuppkomikern Uffe Holm, finska laget av våglige stuntmannen och Dudesons-medlemmen Jukka Hildén medan den norska styrkan leds av skönsjungande sångerskan Mariann Thomassen. Och så har vi den forne höjdhoppare och VM-medaljören Patrik Sjöberg bakom ratten för svenska laget.

Racet kommer ta de tävlande lagen från Köpenhamn genom Göteborg, Oslo, Lillehammer, Kapellskär, Naantali, Tampere och Helsingfors, och längs vägen väntar en rad dagliga utmaningar att lösa. Målsnöret passeras i Stockholm den 15 mars då vinnaren tillkännages.

-          Det ska bli grymt kul, Patrik verkar hur cool som helst och det ska bli roligt att lära känna honom, säger Jennika Jennerfors som mest ser fram emot ovissheten i de dagliga utmaningarna under loppets gång.

Varje kväll kommer ett 20 minuters avsnitt sändas exklusivt på Facebook. Varje lag kommer även posta dagliga meddelanden, foton och videos på deras respektive sidor. För att ta sig vidare i loppet behöver lagen likes, då mängden bensin deras bil tankas med baseras på hur många som stödjer dem på Facebook.

-          Jag har aldrig förlorat en nordisk kamp, och tänker inte göra det nu heller. Vi behöver hjälp så att vi inte fastnar ute i den mörka skogen, säger Patrik Sjöberg.

Lär känna de olika lagen på deras Facebook-sidor:

www.nissanrumble.fi

www.nissanrumble.no

www.nissanrumble.se

www.nissanrumble.dk

För mer information, vänligen kontakta:

Taina Erkkilä, kommunikationsdirektör Nissan Nordic Europe, +358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

För mer bilder besök www.newsroom.nissan.europe.com/se

Nissan i Europe
Nissans närvaro i Europa är en av de mest heltäckande av alla utomeuropeiska tillverkare och Nissan har mer än 12 500 anställda på lokalt baserade verksamheter inom design, forskning & utveckling, tillverkning, logistik och försäljning & marknadsföring. Förra året tillverkade Nissans fabriker i Storbritannien, Spanien och Ryssland över 528 000 fordon, inkluderat mini-MPV:er, prisvinnande crossovers, SUV:ar och nyttofordon. Nissan har idag 24 olika innovativa produkter till försäljning i Europa och har positionerat sig för att bli det främsta Japanska märket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd.
Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland.

Taggar: