NISSAN TILLKÄNNAGER FÖRÄNDRINGARI EUROPALEDNINGEN - ny verkställande direktör till Nissan Nordic Europe

Nissan har tillkännagivit viktiga förändringar på ledningsnivå i Europa som träder i kraft den 1 april 2010. Taro Nakayama, verkställande direktör för Nissan Nordic Europe Oy, kommer att återvända till Nissan Motor Company, Ltd. i Japan där hans nya position kommer att tillkännages vid en senare tidpunkt. Guillaume Cartier har utsetts till ny verkställande direktör för Nissan Nordic Europe Oy från och med den 1 juni 2010. Han kommer från en tjänst som Marketing Director vid Nissan Motors Great Britain och kommer att vara stationerad på företagets nordiska huvudkontor i Esbo, Finland. Eftersom Taro Nakayama återvänder till Japan redan i början av april kommer Bernard Loire, Vice President Sales för Nissan Europe, att träda in på posten under interimperioden 1 april-31 maj utöver sina andra ansvarsområden.