Nissan utökar återförsäljarnätverket -tecknar avtal med Svenska Bil i Stockholm

Som en komplettering till sitt redan starka återförsäljarnätverk i Stockholm tecknar Nissan Nordic Europe avtal om försäljning och service med Svenska Bil i Akalla. Det är Nissans första partnerskap med en Saab-återförsäljare.

Som ett led i arbetet med att växa i Sverige har Nissan under den senaste tiden teckat en rad nya avtal med återförsäljare runt om i landet. Nu förstärks även Nissans nätverk i Stockholmsområdet. Från januari 2010 kommer Svenska Bil, världens största Saab-återförsäljare, att sälja och serva Nissans person- och transportbilar i Akalla. -Vi är mycket glada att ha kommit till ett avtal med ännu en väletablerad och stark partner i Stockholm. Tillsammans med våra övriga återförsäljare i området har nu Nissans nuvarande och blivande kunder mycket god tillgång till vårt breda utbud av bilar och servicemöjligheter, säger Helena Turkel, landschef för Nissan Nordic Sverige. Övriga Nissan-återförsäljare i Stockholmsområdet är Mobility Motors i Bromma och Sätra, Smiths Bil i Järfälla, Lindgrens Bil i Värmdö och Autocar i Åkersberga.