Ny kommunikationschef - Nissan i Sverige

Alexandra Österplan har utsetts till ny kommunikationschef för Nissan i Sverige från och med 1 oktober 2012. Alexandra kommer närmast från Kronofogden där hon har arbetat som kommunikationsstrateg men hon har också lång erfarenhet från elbranschen där hon bland annat har arbetat som kommunikation- och marknadsansvarig på Fortum Service.

I sin nya roll kommer Alexandra att rapportera till Nissans nordiska kommunikationsdirektör Taina Erkkilä.

Nissan i Europa

Bland alla utomeuropeiska tillverkare hör Nissan till de som har den mest omfattande närvaron på den europeiska marknaden. Företaget har fler än 14.500 anställda i sin europeiska verksamhet inom konstruktion, forskning och utveckling, tillverkning, logistik, försäljning och marknadsföring. Vid Nissans anläggningar i Storbritannien, Spanien och Ryssland tillverkades förra året fler än 528.000 bilar, som t.ex. mini-MPV:er, prisbelönta crossovers, SUV:ar och transportfordon. I dag erbjuder Nissan 24 innovativa produkter på den europeiska marknaden och ligger i topp för att bli det mest sålda japanska bilmärket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland. www.newsroom.nissan-europe.com/se

Taggar: