Uffe Holm och Team Danmark vann Nissan Rumble

Nissan Rumble avslutades igår kväll i Stockholm. Fyra lag från de nordiska länderna har under en vecka kört genom Norden i världens första biltävling där Likes på Facebook ger bränsle till bilarna. Segrare är Team Danmark, där ståupp-komikern Uffe Holm och hans medförare Nicolaj Jacobsen, som fick 10 000 Euro att ge till välgörenhetsorganisationen KidsAid. Team Sverige kom på tredje plats.

- Jag är så glad att vi vann! Vi har haft så otroligt kul under den här tävligen och den här veckan har verkligen varit oförglömlig. Vårt mål var att vinna de här pengarna till KidsAid och vi kämpade hårt för att uppnå det, säger Uffe Holm.

Välgörenhetsorganisationen KidsAid stöttar sjuka barn i Danmark. Under många år har organisationen donerat medel till barn och ungdomar som ligger på sjukhus, där donationerna särskilt riktat sig till att förbättra tiden på sjukhuset genom till exempel sjukhusclowner eller leksaker.

Efter Danmark kom Team Finland, med stuntmannen och Dudeson-medlemmen Jukka Hildén som lagkapten. På tredje plats kom Team Sverige med lagkaptenen Patrik Sjöberg och medföraren Jennika Jennerfors, folkracemästarinna från Robertsfors i Västerbotten. På fjärde plats kom Norge med artisten Marianne Thomassen som lagkapten.

- Den här veckan har varit väldigt rolig, och det jag tar med mig hem till Göteborg är många nya vänner och galna upplevelser som verkligen går utanpå det mesta! Tyvärr gick det inte ända fram för oss men jag och Jennika säger stort tack till alla som hejat på oss och gillat oss under veckan – och stort grattis till Danmark, säger Patrik Sjöberg.

Nissan Rumble startade i Köpenhamn förra torsdagen, gick genom Norge och Finland och gick i mål igår i Stockholm. Under vägen behövde lagen samla Likes på Facebook för att ta sig vidare till etappmålet. Varje dag fick lagen en utmaning att vinna och utöver det postade de löpande bilder och filmer från vägen. Utmaningarna var till exempel att byta däck iförd sumodräkt, köra bil med en barnpool full av vatten på taket, spela jättefotboll med bilarna och, i Stockholm igår, ett tornerspel à la medeltid med bilar istället för hästar. På detta sätt samlade lagen sina poäng i tävlingen, och tusentals likes varje dag. Avsnitten finns att se på www.nissanrumble.se.

Lär mer om KidsAid på www.kidsaid.dk

Vid frågor kontakta:

Jenny Spets Wojarski, kommunikationschef Nissan Nordic Sverige, 0733-99 99 25, jspetswojarski@nissan-europe.com

För mer bilder besök www.newsroom.nissan-europe.com/se

Nissan i Europe
Nissans närvaro i Europa är en av de mest heltäckande av alla utomeuropeiska tillverkare och Nissan har mer än 12 500 anställda på lokalt baserade verksamheter inom design, forskning & utveckling, tillverkning, logistik och försäljning & marknadsföring. Förra året tillverkade Nissans fabriker i Storbritannien, Spanien och Ryssland över 528 000 fordon, inkluderat mini-MPV:er, prisvinnande crossovers, SUV:ar och nyttofordon. Nissan har idag 24 olika innovativa produkter till försäljning i Europa och har positionerat sig för att bli det främsta Japanska märket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd.
Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland.

Taggar: