Filmsläpp idag 20 oktober av Travis Pastranas och Nitro Circus nya film Action Figures

Den första i sitt slag – Action Figures är en adrenalin- och energifylld actionsportfilm där Travis Pastrana, 17-faldig X Games-medaljör och actionsportlegend, gör regidebut. Filmen släpps på iTunes och andra VOD-plattformar den 20 oktober.

Travis Pastrana skrev, regisserade och producerade filmen tillsammans sina bästa vänner, som alla kommer från actionsportsvärlden, i samarbete med Nitro Circus. Rollistan består av dagens "actionhjältar" och varje person fick individuellt filma och redigera sin del av filmen. Action Figures är en vild resa och en hyllning till den gamla skolans actionsportvideor och ett djärva steg framåt i filmskapande och extrema prestationer.

Se officiell trailer Action Figures här. Ladda ner trailer här (130Mb)

Action Figures släpps över hela världen tisdagen den 20 oktober och finns att köpa på iTunes och andra VOD-plattformar som Google Play. Distributionen sker av den ledande distributören inom actionsportfilm The Orchard.

− Jag är exalterad över att lansera Action Figures. För mig har det varit ett passionsprojekt och jag är tacksam för att ha producerat och regisserat filmen tillsammans med mina bästa och närmaste vänner. Vi har haft enormt kul och skapat många fantastiska minnen och prestationer. Vad vi trodde var drömstunts blev här verklighet, säger Pastrana.

I filmen utförs över 20 trick som atleterna är först i världen att klara som FMX-superstjärnorna Josh Sheehan (först i världen med en trippel bakåtvolt på motorcykel) och Jolene Van Vugt (första kvinnan att landa en backflip på motorcykel), FMX-åkaren Bruce Cook som är förlamad i båda benen, olympiske snowboardåkaren Trevor Jacob, X-Games-skateboardåkaren och Travis fru Lyn-Z Pastrana, BMX-löftet Kurtis Downs med flera

“Action Figures” utmanar kroppens och sinnets gränser för att klara det omöjliga.

Flera av stjärnorna kommer från Nitro Circus populära MTV-serie som 2012 blev filmen Nitro Circus: The Movie. Nitro Circus har utvecklats till ett av världens mest framgångsrika varumärken inom actionsportshower och 2015 gjordes fler än 100 shower världen över. 2016 är det dags för 13 stopp i Europa med start i Stockholm den 23 januari.

För mer information om Action Figures och Nitro Circus besök www.nitrocircus.com.

Se den officiella trailern Action Figures här.
Ladda ner trailer här (130Mb)

Förbeställ via iTunes här.

Nitro Circus Live Winter 2016 European Tour

23 January Stockholm, Sweden Tele2 Arena