Säsongsstart av extremtv-serien Nitro Circus Live Season 4

Fredagen den 30 oktober är extremsportaren Travis Pastrana och hans gäng tillbaka på livsfarliga och hissnande äventyr när säsong 4 av Nitro Circus Live drar igång på TV6. Åtta avsnitt fyllda av galenskap, skratt och avslöjanden.

Medverkar gör den 17-faldige X Games-medaljören Travis Pastrana och med sig har han världens största actionsportsstjärnor som utför våghalsiga trick inför tusentals fans.

Programmet avslöjar hysteriska upptåg – ja, vad som helst kan hända när 40 adrenalinladdade extrematleter turnerar jorden runt tillsammans. Tittaren får tillgång till ett ”access-all-pass” och får uppleva dramatiken bakom kulisserna, kaoset i omklädningsrummet, vansinnet i turnébussen och mycket, mycket mer. Resultatet är ibland nervpirrande, ofta inspirerande och nästan alltid helt galet otroligt.

Jed Mildon träffar Burnt Out Punks i Sverige. FOTO: Nitro Circus. LADDA NER filmteaser (1.3 GB)

Följ Travis, Jolene, Tommy och resten av Nitro Circus-gänget under deras världsturné. Allt börjar med första turnéstoppet i USA. Avsnitt två i Philadelphia besöker Crum och Josh Sheehan en boxningsskola och genomför på sitt vis den legendariska boxningsscenen från filmklassikern Rocky. Missa inte invigningen av Pastrana Games på Travis egna "Pastranaland" i Maryland. Väl över på andra sidan Atlanten besöker Nitro Circus i avsnitt sex Skandinavien, där de provar traditionell svensk mat, fördjupar sig i nordisk kultur, testar extremsporter som definitivt inte finns i USA, och hänger med de galna Burnt Out Punks.

Nitro Circus tar över Sverige de kommande månaderna när säsong 4 av extremtv-serien Nitro Cirus Live startar på TV6 fredagen den 30 oktober kl 19:00:

Avsnitt 1: fredag 30 oktober, kl 19.00 – Boston
Avsnitt 2: fredag 6 oktober, kl 19.00 – Philadelphia
Avsnitt 3: fredag 13 november, kl 19.00 – Kanada
Avsnitt 4: fredag 20 november, kl 19.00
Avsnitt 5: fredag 27 november, kl 19.00
Avsnitt 6: fredag 4 december, kl 19.00 – Nitro Circus i Skandinavien
Avsnitt 7: fredag 11 december, kl 19.00
Avsnitt 8: fredag 18 december, kl 19.00

Nästa år fortsätter Nitro Circus Live att nervkittla svenska fans med en helt ny storslagen show då deras europaturné startar i Stockholm på Tele2 Arena den 23 januari.

Här får man uppleva spänningen och se extremstjärnorna live när de utför galna och halsbrytande trick: årets rekordtagare Josh Sheehan (världens första triple backflip på motorcykel) och Jed Mildon (världens första quadruple backflip på BMX) uppträder tillsammans med världens bästa atleter i freestyle motocross (FMX), BMX och mycket mer.

Ladda ner tv-serien teaser här
(1,34 GB)

För mer info om Nitro Circus Live inklusive turnédatum, bakom-scenen-innehåll, besök:

Köpställe: www.tele2arena.se/ncl