Återfuktning i 48 timmar med nya NIVEA Body Care

Nu kommer den mest återfuktande NIVEA Body Care-serien någonsin. Produkterna innehåller Deep Moisture Serum - en unik kombination av högkvalitativa ingredienser som hjälper huden att kapsla in och bevara fukten i hela 48 timmar.

Under vinterhalvåret kan torr luft, lager av kläder och ständiga temperaturväxlingar göra att huden känns extra torr och stram. Nu nylanseras NIVEA Body Care-serien med en förbättrad formula och en helt ny 3D-etikett. Deep Moisture Serum-komplexet återfuktar huden och kapslar in och fördelar fukten effektivt i det övre hudlagret. Formulan som vårdar huden effektivt är fri från parabener och har en unik kombination av intensiv återfuktning och vårdande oljor. Serien med Deep Moisture Serum består av härliga lotioner för alla hudtyper:

NIVEA Rich Nourishing Body Milk, med dubbelt så mycket naturlig mandelolja som sin föregångare. Passar torr till mycket torr hud och gör den oemotståndligt mjuk.

NIVEA Smooth Caring Body Milk för torr hud, med sheasmör som ger näring till huden och lämnar den smidig och följsam.

NIVEA Express Hydration Body Lotion för normal till torr hud, med havsmineraler som snabbt och effektivt tas upp av huden och vårdar på samma gång. NIVEA Express Hydration har blivit utnämnd till bäst i test av tidningen Amelia (2017).

NIVEA Repair & Care Body Lotion för mycket torr hud, med en förbättrad formula som erbjuder effektiv återfuktning i hela 72 timmar.

Dessutom lanseras en ny torrolja: NIVEA Rich Nourishing Body Oil återfuktar effektivt i 24 timmar utan att kladda. Passar bra för både torr och mycket torr hud.

Produkterna finns i butik från vecka 41. Rekommenderade cirkapriser i butik:

-        NIVEA Rich Nourishing Body Milk: 59 kr för 250 ml

-        NIVEA Smooth Caring Body Milk: 64 kr för 250 m

-        NIVEA Express Hydration Body Lotion: 59 kr för 250 ml

-        NIVEA Repair & Care Body Lotion: 69 kr för 250 ml

-        NIVEA Rich Nourishing Body Oil: 115 kr för 250 ml

www.NIVEA.se
@NIVEAsverige

För högupplösta pressbilder, besök vår bildbank: http://www.bdfpibank.com
Användarnamn: Svenskpress, Lösenord: Password1

*Euromonitor International Ltd, NIVEA med paraplyvarumärken i kategorierna Body Care, Face Care och Hand Care (värde i detaljhandeln), 2014

Filippa Lundqvist, M: 070 029 83 93, E: filippa.lundqvist@prat.se

Om Beiersdorf
Beiersdorf har levererat innovativa produkter av högsta kvalitet i över 130 år.  Företaget har över 17 000 anställda världen över och uppnådde en försäljning på €6,7 miljarder under 2015. NIVEA, världens ledande hudvårdsmärke*, är en hörnsten i företagets varumärkesportfölj.