Avspark för nytt samarbete mellan NIVEA MEN och Liverpool Football Club

NIVEA MEN, världens ledande hudvårdsmärke för män*, är Liverpool FCs officiella Grooming Partner. NIVEA MENs entré i Barclays Premier League blir startskottet för en långsiktig och integrerad marknadsföringskampanj fokuserad på vikten av förberedelser för livets alla matcher.

NIVEA MEN, en del av Beiersdorf Ltd, kommer att samarbeta med hela Liverpool FC-familjen - spelare, stab och fans – för att skapa humoristiskt och insiktsfullt innehåll som engagerar män med målet att öka penetrationen i kategorin manlig hudvård.

-       Vi är mycket glada över att samarbeta med en av världens mest framgångsrika fotbollsklubbar. Liverpool FC representerar passion, kvalitet och integritet – värden som delas av NIVEA MEN – och vi ser fram emot att skapa minnesvärda kampanjer i många år framöver med hjälp av Liverpool FC och dess stjärnspelare, stab och fans, säger Andreas Ostermayr, Northern European General Manager, Beiersdorf Ltd

Affären omfattar fem nordeuropeiska länder - Storbritannien, Sverige, Danmark, Finland och Norge.  En integrerad marknadsföringskampanj lanseras med en ny reklamfilm skapad av FCB Inferno. I filmen, som spelades in på Liverpools FCs arena Anfield, ser vi stjärnspelarna Jordan Henderson, Simon Mignolet och Raheem Sterling testa NIVEA MENs Stress Protect-deodorant till max på väg till ett viktigt event. Reklamen har svensk premiär den 16 februari. Se bakom-kulisserna-filmen här: https://www.youtube.com/embed/CWeBaBMX3TU

360-kampanjen omfattar även riktade digitala och sociala medie-kampanjer, POS och PR. Kampanjen fokuserar på vikten av förberedelser för att tackla vardagens alla stressmoment.

-       NIVEA MEN är ett av de absolut största namnen inom hudvård och vi är väldigt glada över att varumärket valt att spela en roll i världens mest spännande fotbollsliga. Vi välkomnar vår allra första Grooming Partner till LFC-familjen och ser fram emot spännande kampanjer över de kommande åren, säger Billy Hogan, Chief Commercial Officer för Liverpool FC.

För mer information om NIVEA MEN, vänligen kontakta Prat PR: matilda.danielsson@prat.se073 646 30 95

För mer information om Liverpool FC, vänligen kontakta:

+44 151 432 5686, pr@liverpoolfc.com

Om Liverpool Football Club

Liverpool FC grundades 1892 och är en av världens mest historiska och kända fotbollsklubbar efter att ha vunnit 18 ligatitlar, sju FA Cup-, åtta League Cup-, fem Europacup-, tre UEFA Cup-, tre europeiska Super Cup- och 15 Charity Shields-titlar. Liverpool FC är stolt över sitt arv och tar stort socialt ansvar genom den officiella välgörenhetsstiftelsen Liverpool FC Foundation, som spelar en aktiv roll i sina närområden. Stiftelsens många prisbelönta program verkar för att inspirera barn och vuxna, både hemma och utomlands, med hjälp av fotboll och kraften i Liverpool FCs emblem. För sin verksamhet har Liverpool FC Foundation tilldelats ett ”Community Mark” av organisationen Business In The Community.

Om Beiersdorf AG
Beiersdorf AG är en ledande leverantör av innovativa och högkvalitativa hudvårdsprodukter och har över 130 års erfarenhet inom detta marknadssegment. Det Hamburg- baserade företaget har över 16 500 anställda världen över och är noterat på DAX, det tyska aktieindexet. Beiersdorf uppnådde en försäljning på €6,1 miljarder under räkenskapsåret 2013. NIVEA, världens ledande hudvårdsmärke**, är en hörnsten i företagets varumärkesportfölj, vilket också innehåller märken som Eucerin, La Prairie, Labello och Hansaplast. Beiersdorfs helägda dotterbolag tesa SE, en annan globalt ledande tillverkare inom sitt område, levererar självhäftande produkter och systemlösningar för industrin, hantverksföretag och konsumenter.

*Euromonitor International Ltd, NIVEA i kategorin hudvård för Män (värde i detaljhandeln), 2013.

**Euromonitor International Ltd, NIVEA med paraplyvarumärken i kategorierna Body Care, Face Care och Hand Care (värde i detaljhandeln), 2013