Fuktboosta med ny kroppsolja från NIVEA Q10

När huden känns trött och torr kan en kroppsolja ge en välbehövlig fuktboost. Prova nya NIVEA Q10 Firming Body Oil som återfuktar och fräschar upp samtidigt som den verkar för fastare hud och minskar uppkomsten av bristningar. Oljan är särskilt passande för blivande mammor men är ett bra val för alla som strävar efter en spänstig och välmående hud.

NIVEA Q10 Firming Body Oil innehåller Q10, en av kroppens mest effektiva antioxidanter som ger ny energi till cellerna och hjälper huden att kännas fastare och lenare redan efter två veckor. Använd gärna i kombination med peeling, massage eller träning för att tillföra maximalt med energi till huden.

NIVEA Q10 Body Oil innehåller också avokadoolja som reparerar och hjälper huden att återställa sin naturliga fuktbalans och bevara sin elasticitet. Olja från macadamianötter bidrar med omega-3 och omega-6 som vårdar huden och motverkar ärrbildning och bristningar. Tillsammans med Q10 verkar formulan för att tillföra spänst och fräschör till huden när det behövs som mest.

Massera in NIVEA Q10 Firming Body Oil på torr eller fuktig hud – den absorberas lätt och lämnar en mjuk känsla. Den fungerar även utmärkt som massageolja.

I NIVEAs populära Q10-kroppsvårdsserie ingår även NIVEA Q10 Firming Body Lotion (för normal hud) och Q10 Firming Body Milk (för torr hud). Nu får båda en uppdaterad formula med dubbelt så mycket Q10 som tidigare.

Produkterna finns i butik från vecka 7. Rekommenderade cirkapriser:

NIVEA Q10 Firming Body Oil: 126 kr för 200 ml
NIVEA Q10 Firming Body Lotion: 65 kr för 250 ml
NIVEA Q10 Firming Body Milk: 65 kr för 250 ml

www.nivea.se
@niveasverige

Matilda Danielsson, M: 073 646 3095, E: matilda.danielsson@prat.se

Beiersdorf har levererat innovativa produkter av högsta kvalitet i över 130 år.  Företaget har över 16 500 anställda världen över och uppnådde en försäljning på €6,1 miljarder under 2013. NIVEA, världens ledande hudvårdsmärke*, är en hörnsten i företagets varumärkesportfölj. *Euromonitor International Ltd, NIVEA med paraplyvarumärken i kategorierna Body Care, Face Care och Hand Care (värde i detaljhandeln), 2013