NIVEA och WHYRED i nytt designsamarbete som hyllar plagg som håller

Ett nytt mönster på en ikonisk skjorta är resultatet när NIVEA och WHYRED samarbetar för första gången. Det är WHYREDs klassiska Karolina-skjorta som uppdaterats i begränsad upplaga. Samarbetet är en hyllning till kvalitet och mode som håller över tid.

NIVEA och WHYRED har en gemensam inställning till hur kläder ska tas fram och tas om hand. WHYRED genom att designa kläder som står för kvalitet och tidlös design och NIVEA genom sin patenterade antistain-teknologi som skyddar plagg mot irriterande deodorantfläckar. Tekniken används i deodoranten Invisible for Black & White, vars monokroma förpackning inspirerat mönstret till den nya Karolina-skjortan.

Karolina Shirt är en bästsäljare som funnits i WHYREDs sortiment i över 10 år. Grundare och Chefsdesigner Roland Hjort har bland annat inspirerats av djurvärlden för den nya skjortdesignen.

"Att samarbeta med ett hudvårdsmärke är helt nytt för oss. Men det visade sig snabbt att vi har en gemensam tro på kvalitet och långsiktighet inom mode. Därför känns det väldigt spännande att få göra det här tillsammans", säger Roland Hjort.

"Det är jättespännande att lansera detta samarbete tillsammans med WHYRED. Vi jobbar kontinuerligt med kvalitet och hållbara produkter och därför känns det extra kul att få komma riktigt nära produktionen av mode och design", säger Ingerid Lund, Brand Manager på Beiersdorf.

Skjortorna finns att få tag på nu genom att vara med och tävla i NIVEAs sociala kanaler och i butik. Se @NIVEAsverige för mer information.

För högupplösta pressbilder, besök vår bildbank: http://www.bdfpibank.com

Filippa Lundqvist, M: 070 029 83 93, E: filippa.lundqvist@prat.se

Om Whyred
Whyred grundades 1999 och är idag ett av Sveriges största modemärken med fokus på Art, Music & Tailoring. Varumärkets karaktärsdrag är skräddarsydda och tidlösa plagg för herr och dam som är bärbara med en modern touch.