NIVEA Silk Mousse är Årets Hygienprodukt

NIVEA Silk Mousse Creme Care är Årets Hygienprodukt i Swedish Beauty & Cosmetic Awards 2017. En namnkunnig jury utser vinnarna i Sveriges mest prestigefulla tävling för skönhetsbranschen.

NIVEAs duschmousse vann med motiveringen: ”Len som siden och lätt som ett moln sveper den över kroppen. Detta är en doldis i hyllan som förtjänar att få uppmärksamhet.”

NIVEA Silk Mousse Creme Care är en duschcreme i mousseformat som tillför en härlig känsla av lyx – den silkeslena känslan varar långt efter att man har stigit ur duschen. Den innehåller exklusivt silkesextrakt som är djupt mjukgörande, återfuktande och verkar dessutom för att skydda hudens naturliga fuktbalans.

Swedish Beauty & Cosmetics Awards är Sveriges enda oberoende tävling för skönhet och hudvårdsprodukter och arrangeras av Kosmetik- och hygienföretagen. Vinnarna har utsetts av en jury bestående av åtta branschkunniga personer från Sveriges skönhetsvärld.  NIVEA Silk Mousse finns i tre varianter i fackhandeln och dagligvaruhandeln. Rekommenderat cirkapris är 50 kr.

För mer information och produktprover, vänligen kontakta:
Rebecca Wenngren, M: 073 984 8948, E:
rebecca.wenngren@prat.se