• Nivea/

Nya förbättrade NIVEA Sun Protect & Moisture skyddar och återfuktar huden - samtidigt

Det finns inte mycket som kan mäta sig med sol och värme, men vår kärlek till solen kan leda till att huden snabbt blir uttorkad. Forskning visar att UV-strålning hindrar hudens naturliga återfuktning – oavsett om du använt solskyddsfaktor eller inte. Nu finns en lösning på problemet med nya förbättrade NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion, som skyddar huden mot UV-strålning samtidigt som den återfuktar och håller huden mjuk och len hela dagen.

Solens strålar ger huden energi och lyster, och en solskyddslotion eller spray gör det enkelt att njuta av solen utan att oroa sig för dess skadliga effekter. Med nya och förbättrade NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion får hela familjen ut mer av de värdefulla sommardagarna samtidigt som huden återfuktas och känns mjuk och len.

NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion finns med SPF 6, 10, 15, 20 och 30, och har ett högeffektivt UVA- och UVB-filtersystem som ger ett omedelbart och pålitligt skydd. Nu berikas den klassiska formulan med den hittills högsta halten av återfuktande ingredienser som panthenol och glycerin, med garanterad återfuktning i 24 timmar. Tester utförda av NIVEA Sun visar hur solen påverkar fuktnivåerna i huden.

Vi ville utveckla produkter som inte bara skyddar, utan också tar hand om huden i solen. Det effektiva skyddet mot UVA- och UVB-strålar finns kvar, men produkterna har förbättrats ytterligare med en formula som återfuktar i 24 timmar. Tack vare det behåller huden sin naturliga fuktbalans även när den exponeras för solsken, säger Dr. Dominik Göddertz, Global Product Development, NIVEA Sun, R&D Beiersdorf.

NIVEA Sun Protect & Moisture med förbättrad formula finns även som spray. Produkterna finns i butik från mars 2016. Rekommenderade cirkapriser i butik:

• NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion SPF 6 – 80 kr för 200ml
  • NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion SPF 10 – 95 kr för 200ml
  • NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion SPF 15 – 100 kr för 200ml
  • NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion SPF 20 – 110 kr för 200ml
  • NIVEA Sun Protect & Moisture Lotion SPF 30 – 130 kr för 200ml
  • NIVEA Sun Protect & Moisture Spray SPF 15 – 120kr för 200ml
  • NIVEA Sun Protect & Moisture Spray SPF 30 - 135 kr för 200 ml

www.NIVEA.se
@NIVEAsverige

För högupplösta pressbilder, besök vår bildbank: http://www.bdfpibank.com
Användarnamn: Svenskpress, Lösenord: Bdfbilder